През 2022 година производителят на автомобили Stellantis спря производство в Русия. Това обаче никак не попречи на руските оператори да обединят усилията си с китайски партньор и да започнат да произвеждат нови версии на моделите Citroen на Stellantis. Това предава Reuters, позовавайки се на данни на митниците и двама източници.

През декември миналата година руската компания Automotive Technologies е внесла "най-малко 42" автомобилни комплекта за сглобяване на модела Citroёn C5 Aircross в завода в Калуга, който все още е мажоритарен собственик на Stellantis.

Произведените в Китай части са от са от държавната Dongfeng Motor Group. Automotive Technologies сглобява Citroёn C5 Aircross във фабриката в Калуга, според източниците на медията.

Междувременно Stellantis заявява пред Reuters, че е стигнала до заключението, че от 31 декември 2023 г., е "загубила контрол над своите предприятия в Русия". Stellantis говори за загуба от 144 милиона евро в резултат на това.

Руската автомобилна индустрия беше силно зависима от инвестиции, оборудване и части отвън, особено внос на части от Европа.

Заради логистичните трудности и санкциите, наложени на Москва Stellantis спря операциите. Компанията притежава 70% от завода в Калуга, а останалите 30% се държат от Mitsubishi Motors. Преди нахлуването на Русия в Украйна фабриката произвежда коли на марките Peugeot, Citroen, Opel и Mitsubishi с годишен капацитет от 125 000 автомобила.

Макар, че редица чуждестранни производители на автомобили напуснаха пазара в Русия, някои доставки продължават към страната чрез схемата за "паралелен внос", въведена от Москва. Това позволява на вносителите да внасят продукти от чужбина без разрешението на собственика на търговската марка.

Руският "Москвич" от съветската епоха влезе в списъка на 10-те най-продавани марки в страната

Руският "Москвич" от съветската епоха влезе в списъка на 10-те най-продавани марки в страната

Засега най-популярният автомобил в Русия е Lada

Моделите на Citroen продължават да се продават в Русия, казват източниците на Reuters.

През декември 2023 г. операторите на завода в Калуга бяха домакини на официално стартиране на "производството на средни кросоувъри". Automotive Technologies е компания регистрирана в Москва през март 2023 г. и 100% собственост на Галина Долголенко.

Според директора по стратегическо развитие на Automotive Павел Безрученко компанията внася автомобили от Китай, използвайки паралелен внос.

Според служители на автокъщи Automotive Technologies са ги информирали, че ще получат модели Citroen C5 Aircross, сглобени в Калуга от вносни "комплекти".

През 2022 г. Русия възроди автомобила "Москвич" от съветската ера, но според източници, моделът "Москвич 3" е Sehol X4, произведен от JAC Motors, сглобен в Москва с помощта на части, закупени от партньор в Китай.