Като "притеснително" определи състоянието на "БДЖ Пътнически превози" и "БДЖ Товарни превози" зам.- министърът на транспорта и съобщенията Красимир Папукчийски по време на брифинг днес.

При пътническите превози е установено неспазване на графика, закъснения и неподдържана хигиена във влаковите помещения.

При "БДЖ Товарни превози" се наблюдава и неспазване на сключените договори, поради което се наблюдава и забавяне на срока на доставките.

При "Пътнически преводи" изпълнението на графика за периода от началото на годината до момента показва "изключително тревожно състояние на графика", посочи Красимир Памукчийски.

Той конкретизира, че от началото на годината са отменени 5700 бързи и пътнически влака - брой, който означава, че все едно над 12 дни на територията на България не са се движили влакове.

Памукчийски каза още, че заради сегашното състояние на подвижния парк - локомотиви и вагони, ежедневно натрупаното закъснение при изпълнение на графика е от порядъка на 1000-1800 минути средно.

По думите на зам.-министъра, основните причини, които вижда за несправянето със ситуацията по отношение и на графика и на обслужването на товарите, е неправилното управление на договорите, които са сключени за ремонт на локомотиви и вагони.

"След срещата с представители на "Сименс" съм разпоредил на БДЖ до края на месец септември абсолютно всички локомотиви да влязат в експлоатация", каза още Памукчийски. Той добави, че това задължително трябва да стане, за да може услугата, която се предоставя на хората, да бъде достъпна, безопасна и изпълнявана навреме.

Проф. Ананиев: Пътник на БДЖ може да струва и 1000 лева

Проф. Ананиев: Пътник на БДЖ може да струва и 1000 лева

Не може да имаме влакове, които се движат с 200-250 км/ч, тъй като това касае нова и скъпа инфраструктура