Българската държавна компания за млечни продукти "Ел Би Булгарикум" и японската "Мейджи" подписаха договор за изграждането на на нова съвместна лаборатория на територията на София. От българското предприятие за млечни продукти заявиха за Money.bg, че целта на инвестицията е "по-голямото популяризиране на родното кисело мляко и млечни продукти на азиатските пазари".
"За нас е важно партньорството ни не само да продължи да популяризира българското кисело мляко на пазарите в Япония и азиатския регион, но и да успеем да доразвием съвместните изследвания между нашето предприятие и японските ни колеги", коментират от българската държавна компания.
От "Ел Би Булгарикум" поясняват, че един от основните фокуси на изследванията ще бъдат бактериалните видове Lactobacilus bulgaricus и Streptococcus thermophilius, които са от български произход, изолирани са тук и са изключителна собственост на българската държава.
Подписването на сделката идва близо година след новината за общия проект и се очаква да даде допълнителен тласък на българската млечна индустрия. Лабораторията ще се намира в София и ще изследва полезните съставки на българската закваска и ще търси нови научни доказателства за здравословните свойства на българското кисело мляко.
"R&D центърът ще бъде оборудван с "най-модерни високотехнологични съоръжения и най-съвременни методи за откриване на нови здравни ползи от употребата на българското кисело мляко, като продукт, който е национално богатство", съобщават от Министерството на икономиката и индустрията.
Договорът за стратегическо партньорство между "Ел Би Булгарикум" и "Мейджи" е за период от 10 години. В новия научен център ще се провеждат съвместни изследвания от научноизследователски екипи на двете държави. В България се очаква да пристигнат най-добрите японски изследователи.
Сътрудничеството между българската държава и японската компания "Мейджи" стартира през 1973 г., когато в Япония започват първите продажби на българско кисело мляко, произведено по българска технология и с българско ноу-хау. Благодарение на сътрудничеството българското кисело мляко се разпознава вече от близо 95% от японците.