Държавното дружество "Ел Би Булгарикум" вдига цените на сиренето и кашкавала с над 50% от следващата седмица. Така вместо сегашната цена от 13 лева за опаковка от 800 грама кашкавал, клиентите ще плащат 19 лева. Това заяви новият директор на държавното дружество Ивайло Лилов, цитиран от BTV.
Пак от другата седмица 800 грама сирене ще струва 16 лева, вместо сегашните 10 лева. Причината според Лилов е, че "досега цените са били под себестойността на продуктите."
"На практика от неправилното остойностяване дружеството е губило. Да, действително това е основният проблем и ако беше продължила тази тенденция за още един такъв период от една година, дружеството нямаше да може да покрива разходите си", коментира Ивайло Лилов.
Източник: Ел Би Булгарикум
Припомняме, че през 2023 година цените на държавните млечни продукти бяха намалявани на два пъти - през февруари и мар. Тогава от "Ел Би Булгарикум" коментираха , че са били договорени "по-добри условия за доставка на суровините".
Новото ръководство на компанията днес пресмята, че 1 килограм кашкавал се прави от 10 литра мляко, които дружеството купува за 13 лева с ДДС. Така старите цени на кашкавала и сиренето едва са покривали разходите за млякото, без да се смятат останалите - за труд, за ток и за транспорт.
Въпреки проблемите с цените и смяната на ръководни кадри в държавното ни дружество, през декември миналата годинае излезе и една добра новина. Тогава стана ясно, че "Ел Би Булгарикум" и японската "Мейджи" ще създадат нова съвместна лаборатория. Целта е по-голямото популяризиране на родното кисело мляко на азиатските пазари.
Развойният център ще се фокусира върху изследователската дейност и иновациите в сферата на млекопроизводството и има за цел да повиши научно-изследователския потенциал и експертизата в областта на закваските, пробиотиците, здравословното хранене. Очаква се съвместният институт да стартира още през 2024 година.
Сътрудничеството между българската държава и японската компания "Мейджи" стартира през 1973 г., когато в Япония започват първите продажби на българско кисело мляко, произведено по българска технология и с българско ноу-хау. Благодарение на сътрудничеството българското кисело мляко се разпознава вече от близо 95% от японците.