Производителят на третата най-популярна марка уиски в света The Officer's Choice, индийската компания Allied Blenders & Distillers (ABD), навлиза за пръв пат на руския пазар. Това съобщи "Комерсант" по информация от Алкохолната сибирска група, която стана изключителен дистрибутор на две марки на ABD.

ABD претендира за пазарния дял, който беше освободен след напускането на някои западни марки алкохолни напитки. В Русия марките на индийската компания досега не са били представени. Доставките започнаха през февруари. Договорът е до октомври 2025 година, като конкретният обем на доставките не е определен.

Уискито The Officer's Choice Blue от малцови шотландски спиртни напитки и зърнени индийски дестилати ще струва 1000-1200 рубли (14-17 долара по сегашния курс) за бутилка от 0,75 литра. Sterling Reserve от шотландски дестилати - от 1100 до 1500 рубли на бутилка (15-20 долара по сегашния курс), по предварителни данни.

От алкохолните напитки на руския пазар, уискито стана най-засегнатата категория от търговските ограничения след началото на военните действия в Украйна. По оценки на WineRetail, през 2022 г. вносът в Русия на бутилирано уиски е паднал наполовина до 11-12 милиона литра, обаче доставките на наливно уиски са нараснали с 25% на годишна база, до 5 милиона литра.

Най-големият производител на алкохол в света ще прави малцово уиски в Китай

Най-големият производител на алкохол в света ще прави малцово уиски в Китай

На територията на завода на Diageo ще бъде изграден и интерактивен център за посетители

Някои марки уиски, включително Johnnie Walker, Jack Daniel's, Bushmills, Jim Beam, White Horse, получиха разрешение за т.нар. паралелен внос през ноември 2022 г. и броят на техните доставчици расте. Индия произвежда 60% от количеството уиски в света.

Компанията за уиски, ром, бренди и водка, ABD, е един от най-големите производители на алкохол в Индия. Компанията изнася алкохолни напитки в повече от 20 държави, а прогнозните й годишни продажби се оценяват на 80 милиона децилитра (dl). Според отчета на индийската компания, приходите й за финансовата 2021 година са надхвърлили 765 милиона долара.

По данни на изданието Drinks International, за 2021 г. уискито The Officer's Choice е третото най-популярно уиски в света, с 12% увеличение на продажбите за годината, до 20,8 милиона децилитра.