General Motors и Nikola бележат ново обединение в сферата на производството на електрически камиони и пикапи. Очаква се компаниите да работят заедно върху Nikola Badger - пикап, задвижван изцяло от батерии или водородни горивни клетки.
Партньорството стана факт, след като GM придоби дял от 11% от стартъпа, който в замяна получи капитал от 2 милиарда долара, съобщиха компаниите в общо съобщение. GM също ще получи правото да номинира един директор в борда на Nikola, пише CNN Business.
Към момента акциите на Nikola се търгуват за над 50 долара за акция, което бележи ръст в цената с повече от 40% след обявяването на новината.
Сътрудничеството предвижда GМ да бъде ексклузивен доставчик на горивни клетки за камионите на Nikola Class 7/8 във всички области, освен в Европа.
GM вече има електрически пикапи и джипове, които все повече се приближават до производството, включително GMC Hummer EV и Cadillac Lyriq. Пикапът Badger ще сподели по-голямата част от инженеринга си с тези превозни средства.
Nikola е разработи пикапа Badger самостоятелно, но сега компанията реши да разчита на инженерството на GM, вместо само да говори с тях, каза изпълнителният директор на Nikola Тревър Милтън.
Badger ще се предлага през 2022 година, докато първите електрически камиони на GM се очакват в края на следващата година.
GM отдавна работи и върху превозни средства с водородно гориво. Версията на водородните горивни клетки на Badger също ще се основава на така нареченото хайдротек (Hydrotec) инженерство, разработено от GM с Honda.
Партньорството е последният ход на GM за разширяване на сътрудничеството в областта на електрическите превозни средства. Миналата седмица GM обяви, че се обединява с Honda, за да разработи гама от електрически и бензинови автомобили.
"Това стратегическо партньорство с Nikola ... продължава по-широкото внедряване на изцяло новата батерия Ultium на General Motors и системите за горивни клетки Hydrotec", коментира главният изпълнителен директор на General Motors Мери Бара. "Увеличаваме присъствието си в множество EV сегменти, като същевременно изграждаме мащаб за намаляване на разходите за батерии и горивни клетки и увеличаване на рентабилността."