Престижното американско издание Politico се цели в рекордните 1 милиард долара в сделка с германския медиен гигант Axel Springer (едноименната компания е основана от Аксел Шпрингер), пише The Irish Times, позовавайки се на свои източници. Според тях сделката вече е в процес на сериозни преговори, водени от собственика на американската медия - Робърт Олбритън.

Все още не е ясно дали ще се стигне до цялостна проджба или става дума за съсобственост. Американската медия генерира около 200 милиона долара приходи годишно и ако сделката стане факт, това ще се превърне в едно от най-скъпите медийни сливания в последно време. Инвестиция в размер на 1 милиард долара възлиза в размер на пет пъти от годишните приходи на Politico.

BuzzFeed, който е един от най -големите дигитални издатели в САЩ, наскоро обяви финансова транзакция, която ще го направи публично дружество на стойност 1,5 милиарда долара, или около три пъти годишните му приходи. New York Times в момента се оценява на около четири пъти от годишните му приходи.

Германският издател Аксел Шпрингер активно търси медийни компании отвъд океана, съобщават американските и германските медии. Неговата компания вече придоби изданието Business Insider за около 500 милиона долара през 2015-а година, а през 2020-а придоби контролен пакет акции в Morning Brew - популярен американски издател на бюлетин.

Всъщност, Шпрингер вече е в партньорство с Politico като съсобственик в Politico Europe, но тъй като не контролира изцяло компанията, не може да разшири бизнеса без съгласието на Allbritton. Сделката с Politico може да реши този проблем, като същевременно разшири присъствието на германския медиен магнат в САЩ.

Сливането с Politico обаче може да попречи на преговорите на Аксел за придобиването на Axios - конкурентния стартъп за новини, основан от Джим Ван де Хей, Майк Алън и Рой Шварц - всички минали през мениджърски позиции в Politico.

Към днешна дата американската компания Allbritton, която финансира Politico е основен играч в американските медии медии като доскоро притежаваше телевизионна империя във Вашингтон. В крайна сметка обаче продаде телевизионните си канали на Sinclair Broadcast Group за близо 1 милиард долара.