Основното пристанище на Германия и един от най-големите автомобилни центрове в света Бремерхафен е задръстено от автомобили. Причините са няколко. От една страна е липсата на служители, които да преместват контейнери и автомобили извън пристанището. От друга страна високите обеми на търговията причиняват натрупване на стоката по суша и море. Става въпрос за марки като Tesla, Stellantis, BMW, Renault и Volvo. Според логистичните мениджъри закъсненията при износ на автомобили са значителни, пише CNBC.

Бремерхафен е четвъртото по големина контейнерно пристанище в Европа по отношение на годишен капацитет. От там преминават над 1,7 милиона автомобила годишно.

"Има сериозни закъснения при вносът на автомобили. Има тримесечно забавяне за BMW, а колите стоят и се изчаква да бъдат оборудвани с екстри, особено със сензорния контролер iDrive", коментира Андреас Браун, регионален директор на компанията Crane Worldwide Logistics за Европа, Близкия изток и Африка (EMEA).

Според компанията за търговско разузнаване VesselsValue пристанището на Бремерхафен има сериозен недостиг на шофьори на тежки товари.

Световната корабна индустрия е изправена пред нов проблем

Световната корабна индустрия е изправена пред нов проблем

Депата за контейнери - използвани за съхранение след като бъдат разтоварени са пълни

Освен това в момента има липса на презокеански превозвачи на превозни средства - ситуация, която накара корабната компания Wallenius Wilhelmsen да откаже експорт за САЩ за октомври - декември.

Основните предизвикателства за автомобилните производители са вносът на Tesla от Шанхайската гигафабрика и лекотоварни превозни средства, които идват с доставки от Япония, Южна Корея и Китай.

Междувременно назрява нова стачка в Обединеното кралство. В пристанището на Ливърпул е насрочена четвърта стачка, която продължава до 21 ноември, ако не бъде постигнато споразумение с управлението на пристанището.