Освен това компанията планира да повиши производствения си капацитет в САЩ и да използва там повече части, произведени на място.
За последните месеци цената на акциите на BMW се понижи и инвеститорите търсят икономии от мащаба и свиване на разходите.
Това може да компенсира раздутия бюджет за изследвания и развитие, завишен заради натиска за намаляване на емисиите.
По-рано шефът на BMW бе казвал, че е убеден в способността за намаляване на средните емисии с 25% до края на 2008, в линия с доброволните споразумения в индустрията, поети през 1998.
За последните няколко години BMW заделяха на кола за изследователска и развойна дейност разходи в размер € 2,300, за сравнение в Mercedes тази сума е €1,700, а в Audi €1,800.
Голяма част от парите отидоха в програмата за ефективна динамика, насочена към повишаване ефективността на двигателите, подобрения в аеродинамиката, намаляване на теглото и улавяне на енергията при натискане на спирачките.
Програмата е довела до намаляване на емисиите от 19% в рамките на групата BMW. Това е изчислил икономист на Lehman Brothers, който този месец публикува доклад „Бизнесът на промяната в климата II".
В добавка към BMW, автомобилостроителната корпорация произвежда Rolls-Royce и Mini.
В новия свят конкуренция и стратегически съюзи са размити понятия. BMW вече работи с изконния си конкурент Mercedes в разработването на хибриден двигател работещ на дизел и електричество, който ще се монтира на елитните купета, съответно в серия 7 и S-класа.
Баварците работят и с компанията-майка на Mercedes, Daimler и с General Motors за разработване на различни хибридни решения за други модели.
BMW освен това работи с френския производител на масовия пазар Peugeot Citroen за разработването на четири цилиндров двигател, като партньорството осигурява на BMW нужната икономия от мащаба.
В замяна французите получиха достъп до най-новите технологии на BMW.
Гледайки напред, BMW смята да развива тактическа кооперация с производители на части и други доставчици. „Трябва да направим производството по-ефективно. Въпросът е, трябва ли сами да го правим, или доставчикът е по-доброто място за тази цел?" казва шефът на прочутата компания.
Счита се, че доставчиците в Северна Америка ще бъдат облагодетелствани от разширението на BMW да разшири производствения си капацитет в Спартанбург, щата Южна Каролина, от 140,000 до 200,000 автомобила годишно.
Производствения капацитет в Китай ще бъде също повишен, до ниво 41,000 автомобила годишно.
По-рано през годината BMW отвори производствен завод в Индия, а най-новото разширение е увеличаването на производствения капацитет в Оксфорд, Великобритания, до 240,000 автомобила Mini годишно.
24
на 27.09.2007 в 14:26:38 #3Да вземат и дизайна най-накрая да освежат. Колите им са готини, агресивни, но еднотипни вече 5г.
Неделчо Съботинов
на 27.09.2007 в 13:15:04 #2Мен статията ми хареса, пък и не ми изглежда да е отпреди няколко седмици
Mitsubishi
на 27.09.2007 в 13:13:52 #1БМВ съкс!