Китайците похарчиха над 25 милиарда долара (168.2 милиарда юана) по време на станалия традиция Ден на необвързаните. Сумата е рекордна за Поднебесната империя и оставя далеч назад дни като Черния петък в САЩ. Всъщност тя е повече и от целия брутен вътрешен продукт на Исландия, който за 2016 г. бе 20.05 милиарда долара.

Празникът, популяризиран всяка година от китайския гигант в електронната търговия Alibaba, се провежда на 11-тия ден от 11-тия месец - заради комбинацията от единици, като се смята, че е започнал през 90-те години на миналия век от студенти, които решили да си купят подаръци, а идеята е това да е нещо като пълна противоположност на Св. Валентин.

Търговците предлагат огромни остъпки за редица продукти, продавани в 24-часовия период. Денят се превръща в събитие за компаниите, като приходите са четири пъти по-големи от тези на Черния петък и Кибер понеделника в САЩ. 1 милиард долара бяха похарчени тази година в Alibaba само за първия час. Други онлайн търговци също предлагат отстъпки, но денят се асоциира пряко именно с Alibaba.

Денят се смята и за показателен за финансовото състояние на китайците. Тази година ръстът бе с 39%.