За испанските хотели, останали празни заради пандемията тази година, може би най-доброто решение за оцеляване в кризата ще бъде това да се обединят със свои конкуренти. Това посочват от индустрията.

"Ще има възможности за продажби и хотелските вериги ще следят това с голям интерес", смята Хавиер Химнес, който е ръководител на асоциацията на хотелските директори в региона на Коста Бланка.

Изправени пред сериозни рискове за здравето в страната и срив на разходите на чуждестранните туристи в страната в рамките на над 70% през първите шест месеца на 2020 година, хотелиерите правят всичко възможно, за да оцелеят.

"Инвеститорите и по-големите вериги са в стабилно състояние и сега ще имат шанс да придобият по-малки играчи, които са затруднени в спасяването си от тази буря", посочва Хименес пред Bloomberg.

Този вариант се потвърждава и от факта, че 40% от ръководителите в сектора, според изследване на Deloitte Spain, смятат, че инвеститорите ще се възползват от кризата, за да придобият хотели в затруднено финансово положение.

Преди пандемията Испания беше втората най-посещавана държава в света след Франция, като през 2019 година там са пътували 84 милиона чуждестранни туристи, показват статистическите данни.

Окрупняването на пазара не е нещо ново, като през 2018 година инвеститорът Blackstone Group купи Hispania Inmobiliarios, която управлява 13 100 стаи за настаняване. Това беше само част от всички сделки, които превърнаха групата в основен оператор на испански хотели.