Само за година чуждестранните туристи в Япония са нараснали с 50 процента до почти 20 милиона души, обяви японската туристическа служба във вторник. Правителството очакваше те да бъдат 15 милиона души. Само китайците обаче са 5 милиона – двойно повече от прогнозираното, пише Handelstblatt.

За да се справи с търсенето на нощувки, правителството обмисля да улесни отдаването под наем на частни жилища. Това със сигурност е добра новина за компанията Airbnb, чийто бизнес е именно това. За японският премиер Шиндзо Абе туристическата инвазия в страната е един от големите успехи на Абеномиката.

От встъпването му в длъжност през 2012 година той определи туризма като важен инструмент за съживяването на японската икономика. Неговата тогавашна цел беше до Олимпийските игри през 2020 година да удвои туристите до 20 милиона души. Стратегията му за поевтиняване на валутата, която загуби 50% от стойността си от тогава, проработи. Именно заради поевтинелите стоки идват голяма част от туристите – особено от Китай. Заедно с това той улесни визовия режим за държавите от Азия.

Ето как Япония беше залята от азиатска туристическа вълна. Не само китайците, но и корейците, и тайванците се увеличиха с една пета.  Общо през миналата година чужденците са оставили в Япония 27 милиарда евро – 63% повече от предходната. 40% от тях са донесли китайците.

Голямото увеличение на харчовете на чужденците може да се обясни и с вида стоки, който купуват – а именно скъпи. Японският пазар е един от малкото в света, където сегментът на луксозните стоки расте. Туристите търсят скъпа техника и се доверят на марката “made in Japan” – особено китайците, които имат проблем с качеството на собствените си стоки.

Министърът на туризма на Япония Кейчи Иши обаче предупреждава: „Тъй като китайската икономика отслабва, можем да очакваме скоро краят на бумът на китайски туристи”. Все пак той смята, че през 2016 страната твърди ще надмине бройката от 20 милиона туристи.