Херцогът и Херцогинята на Съсекс Хари и Меган станаха родители на първото си дете. Въпреки че новината не е нещо необичайно, тя не носи само възторг за жителите на Острова. Раждането на кралско бебе се оказва сериозен стимул за икономиката.

Разходите за бебето принц Джордж възлизат на 240 милиона паунда, които кралската фамилия е похарчила. Те се дължат на празненства, сувенири, книги за него. Ето за какво се харчат средствата и какви промени настъпват за икономиката при раждане на кралско бебе според Statista.

Кралските бебета са диктатори на модата и гаранция за добра продажба на определени продукти

Одеялото, с което принцеса Шарлот, дъщерята на принц Уилям и херцогиня Катрин беше повита на първото си публично показване е разпродадено само минути след това. 100 000 потребители от 183 различни държави са посетили уебсайта, от който е било одеялото само в рамките на 24 часа.

Ефектът от раждането на принц Джордж

Смята се, че появата на кралското бебе е донесла на британската икономика 240 милиона паунда. От тях 87 милиона са били похарчени за празненства и специални събития. Сувенирите и играчките струват 80 милиона, а разходите за книги, DVD дискове и други информационни продукти са били 76 милиона паунда.

Ефектът от раждането на кралските бебета на Уилям и Катрин Кеймбридж

Принцеса Шарлот обогатява икономиката с 75 милиона паунда, а по-малкият ѝ брат принц Луи, който е третото дете в семейството също допринася с 54 милиона паунда през пролетта на 2018 година.

За най-малкия член на кралското семейство - принц Луи празненствата са стрували 27 милиона паунда. Похарчените средства са били основно за ястия и напитки. Сувенирите, включително и интернационалните продажби внасят в икономиката 18 милиона, а списанията и книгите - 9 милиона паунда.

Раждането на дете не е единственият стимул от кралските фамилии за икономиката на Острова. Сватбата на Меган и Хари наля доста средства в модната индустрия. Облеклото, както и придружаващите го аксесоари са стрували на младото семейство 45 милиона паунда. Средствата за менюто възлизат на 35 милиона. Продажбата на сувенири и всякакви артикули, отбелязващи сватбата са донесли 30 милиона, а книги, списания и други медии - 10 милиона паунда.