През следващите пет години Франция ще инвестира 700 милиона евро в проекти за стимулиране на европейската индустрия за електрически акумулатори и ще намали зависимостта на автопроизводителите от доминиращите азиатски конкуренти, заявява президентът Емануел Макрон в сряда, цитиран от Reuters.

В реч пред базираната в Париж Международна организация на производителите на моторни превозни средства, Макрон разкрива своята стратегия за подпомагане на френската автомобилна индустрия да преодолее конкуренцията на електрически превозни средства и автономни автомобили от азиатските и американските технологични гиганти.

Планът идва след като през ноември Германия задели 1 милиард евро, за да подкрепи производството на батерии, за да намали зависимостта си от азиатските доставчици и да укрепи работните места у дома, които ще бъдат изложени на риск от изместването на двигателите с вътрешно горене.

Макрон казва, че ще бъдат построени две фабрики, по една във Франция и Германия, според френско-германска инициатива, в момент, когато производителите на техните страни се събуждат за заплахите, свързани с разчитането на китайски доставчици във време на международни търговски войни.

"Като президент на Франция не мога да се радвам на ситуация, при която 100 процента от батериите на моите електрически превозни средства се произвеждат в Азия," казва Макрон.

"По отношение на суверенитета и независимостта, мисля, че не е добре в дългосрочен план нашата индустрия и европейската индустрия да бъдат 100% зависими от не-европейци. Ето защо според мен зпо отношение на батериите ни е необходимо събуждане. "

Докато някои производители на автомобили сглобяват батерии, Европа няма значително производство на техните съставни части - понастоящем доминирани от шепа фирми, включително китайските CATL и корейските конкуренти LG Chem и Samsung.

"Китай има много агресивна стратегия за евентуално завладяване на света на електрическите превозни средства, като започнем от електрическите батерии и минем по цялата верига на производство", заявява френски чиновник.

Ето как Китай диктува световния пазар за електрокари и соларни панели

Ето как Китай диктува световния пазар за електрокари и соларни панели

Тези две политики заляха света с панели и задвижиха производството на електромобили

Производителят на Peugeot PSA подкрепи усилията за създаване на европейски производител на електрически акумулатори през март миналата година. Вътрешният конкурент Renault, който си доставя електрически акумулатори от LG Chem, също заяви, че може да купува клетки от европейски доставчик, тъй като производството на електрически превозни средства се увеличава.

"Забелязваме сред производителите на автомобили, че утрешната конкуренция ще изисква местна батерийна индустрия", заявява френският официален представител.

Планът на Макрон ще включва и улесняване на изграждането на пунктове за зареждане на електрически превозни средства, което ще даде по-голяма видимост на производителите на автомобили за бонусите за потребителите, както и увеличаване на целите на правителството за сектора на електрическите автомобили.