Продажбите на дребно във Великобритания отчетоха най-лошата си година в историята през 2019 г., след като политическата несигурност влоши настроението на потребителите, гласят данни на British Retail Consortium, цитирани от Bloomberg.

Стойността на всички продадени стоки записва безпрецедентен спад, намалявайки с 0,1 процента спрямо 2018 г. През предходната година бе записан ръст от 1,2 процента.

Данните за декември са подкрепени от Black Friday, който тази година бе седмица по-късно, спрямо 2018 г. Взимайки данните за ноември и декември, продажбите падат с 0,9 процента спрямо година по-рано.

Изследването е барометър за настроението на потребителите, което бе помрачено през миналата година заради парламентарната битка около Brexit. В четвъртък три от най-големите вериги също направиха мрачни съобщения. Marks & Spencer Group Plc, Tesco Plc и John Lewis Partnership Plc. страдат от все по-тежка среда.

"Великобритания два пъти се изправи пред възможността за Brexit без сделка, както и пред икономическа нестабилност, която приключи през декември, което допълнително намали търсенето през празничния сезон", казва Хелън Дикинсън, главен изпълнителен директор на BRC.