Huawei Technologies изпревари Apple заемайки второто място в световните продажби на смартфони през второто тримесечие, утвърждавайки възхода на китайските марки.
Китайската компания достави 54.2 млн. телефона през тримесечието, с 41% повече от година по-рано, като за първи път надмина производителя на iPhone, според компанията за проучване на пазара IDC, цитирана от Bloomberg.
Телекомуникационният гигант държи 16% от пазара, в сравнение с 21% за Samsung и 12% за Apple. Китайските Xiaomi и Oppo допълват топ 5.
Китайските производители на смартфони печелят влияние, тъй като вътрешният им пазар расте, а те се разрастват и в чужбина. Huawei навлезе в Европа и Африка, макар че не успя да пробие на огромния пазар в САЩ.
Apple продава своите модели на iPhone на по-високи цени от конкурентите си и печели от услуги като iTunes, които помогнаха на приходите й да надминат очакванията за тримесечието.
"Значението на изпреварването на Apple от Huawei през това тримесечие не може да бъде преувеличено", каза Бен Стантън, старши анализатор в маркетинговата компания Canalys, която също съобщи за промяната в тримесечния пазарен дял.
"За пръв път от 7 години Samsung и Apple не заемат първите 2 позиции. Отхвърлянето на Huawei от САЩ го принуди да работи по-силно в Азия и Европа, за да постигне целите си", посочи Стантън.
Huawei вече е втората най-продавана марка смартфони
Canalys посочи, че второто тримесечие по принцип е слабо за Apple. Компанията от Купертино представя новите си модели по-късно през годината, след което обикновено се забелязва увеличение на продажбите през четвъртото и първото тримесечие.
Импулсът в продажбите на iPhone X, който струва 1000 долара, не се запазва през второто тримесечие, твърдят от компанията.
В световен мащаб пазарът на смартфони продължи да забавя темпа си, като продажбите се понижиха с 1.8% за тримесечието до 342 млн. броя. Броят на смартфоните, продадени през 2017 г., спадна с 0.3% - първият спад след години на силен растеж, отчитат от IDC.
Приходите на Samsung също понесоха удар заради бавния пазар. Южнокорейската компания, която заедно със смартфоните произвежда карти с памет и екрани, отчете нетни приходи, които не оправдаха очакванията на анализаторите.
"Импулсът на Huawei очевидно ще се отрази на Samsung, но той трябва да служи и като предупреждение за Apple, която трябва да продаде обеми, за да подкрепи своя разрастващ се бизнес с услуги", заяви Стантън в изявление.
"Ако Apple и Samsung искат да запазят позициите си на пазара, те трябва да направят портфейлите си по-конкурентни", препоръча той.