Пазарният дял на Samsung в Централна и Източна Европа през второто тримесечие на 2019 година достигна цели 40 процента, показват данните на Counterpoint. Доставките нарастват с цели 21 процента на годишна база и с 8 процента спрямо предходните три месеца.

Растежът на продажбите идва на фона на стагниращ пазар. Samsung се възползва от спада при Huawei. Южнкорейската компания бе подпомогната и от отличното възприятие на моделите от А-серията, които отговарят за 70 процента от продажбите.

Като цяло, китайските брандове растат с 11 процента на годишна база. Особено добро е представянето на Xiaomi, която запазва третата си позиция. Тя записва ръст от 33 процента на годишна база и 69 процента спрямо предходното тримесечие.

В същото време Huawei (и Honor) записват спад от 11 процента на годишна база и 22 процента спрямо предходното тримесечие.

Apple е на четвърта позиция с 6 процента и без промяна, Nokia HMD са пети с 2 процента дял.

В този регион на Европа най-предпочитаната ценова рамка за нов смартфон е между $100 и $249, посочват от Counterpoint. С 11 процента растат и доставките на мобилни телефони без операционна система. Техният дял достига около 15 процента.

Samsung се изстреля с 40% пазарен дял в Европа, продажбите на Huawei и Apple падат с над 15%

Samsung се изстреля с 40% пазарен дял в Европа, продажбите на Huawei и Apple падат с над 15%

Успехът на южнокорейската компания се дължи на новите модели от А-серията