Вече сме виждали електрически коли, електрически яхти, моторници и дори фериботи, но скоро ще заработят и два значително по-големи акумулаторни електрически кораби.

Става дума за танкер, който се нарича се e5. И най-интересното е, че ще се използва за ... доставяне на конвенционално гориво на други кораби, пише GreenTech.bg.

Танкерът е с дължина 62 метра и се разработва по японския проект e5 от консорциум компании за корабоплаване и морски технологии. Партньорът по проекта Asahi Tanker е направил поръчка за първите два танкера, които ще бъдат използвани за доставка на гориво в Токийския залив. Kawasaki Heavy Industries е проектирала задвижващата система.

Всеки 499-тонен кораб ще включва два набора от литиево-йонни батерии Orca ESS от 1740 кВтч, произведени от Corvus Energy, за общ капацитет от 3480 кВтч. Тези енергийни пакети ще захранват двигателите на две 300-кВт задвижващи устройства, осигуряващи круизна скорост от около 10 възела (19 км/ч).

E5 не само няма да произвежда вредни емисии, но и гладко работещите му електрически двигатели ще да създават по-малко вибрации и по-малко шум от традиционните двигатели, правейки условията на борда по-комфортни за екипажа. Освен това, в случай на природно бедствие в района на Токийския залив, корабът може да доставя електричество на аварийните служби.

В момента двата електрически танкера са в процес на изграждане от KOA Industry Co. и корабостроителницата Imura. Плановете предвиждат първият кораб да влезе в експлоатация някъде през следващата година, а вторият да последва през 2023 година.