Първият круизен кораб в света, захранван от батерии ще тръгне от Северна Норвегия за своето първо пътуване, съобщи круизния оператор Hurtigruten в понеделник.

Хибридният круизен кораб "Роалд Амундсен" е кръстен на норвежкия изследовател, който ръководи първата експедиция, достигнала до Южния полюс. Той може да побере 500 пътници и е проектиран да плува при сурови климатични условия, пише Reuters.

Корабът ще започнe своето пътуване от Тромсьо в Северна Норвегия и ще се отправи към Арктика. Той ще отплава на северозапад към Аляска преди да се насочи на юг за Антарктика, където трябва да стигне през октомври.

Докато двигателите работят главно на морски газ, батерийният пакет на кораба позволява той да се движи, захранван само от него от 45 до 60 минути при идеални условия, става ясно от думите на главния изпълнителен директор на Hurtigruten Даниел Скелдам.

Компанията е изчислила, че батерийният пакет ще намали разхода на гориво и ще спести 20% от отделяните вредни емисии на въглероден диоксид, в сравнени с режим, при който корабът се движи само с на морска газ.

"Той е проектиран да взима излишната енергия от двигателите и да я вкарва в батериите, когато корабът няма нужда от нея, както и да я достави отново до двигателите, когато корабът има нужда. Това е начин да се намали значително нивото на вредните емисии при липсата на зарядни станции", обяснява Скелдам.

Технологията с батерии за задвижване на корабите е още в зародиш дори на къси разстояния, тъй като малко пристанища имат станции за зареждане.

"Очакваме батериите да се превърнат в съществена част от пътуването с кораби в идващите години, но разбира се сме далеч от идеята, че нашите кораби могат да се движат само на батерии, понеже може да им се наложи да плават до 18-20 дни в места, където няма зарядни станции", допълва Скелдам.

Hirtigruten очаква инфраструктурата на най-използваните маршрути по норвежкото крайбрежие да се подобри. Сега зарядни станции има само в едни град - Берген.

Бъдещето на технологията с батерии за корабите зависи и от възможността на производителите да разработят по-мощни и леки системи.

От компанията са заявили, че вторият хибриден кораб, който вече е поръчан, ще бъде доставен по-късно през тази година. А капацитетът на неговата система от батерии ще бъде два пъти по-голям от на "Роалд Амундсен".