Интернет браузърът на Google - Chrome, ще започне да блокира реклами. Новината излезе преди време в Wall Street Journal, но днес бе официално потвърдена от гиганта.

И вече е ясно от кога ще влезе новото правило - от началото на следващата година.

Разбира се, Google, която получава над 70% от приходите си от рекламния си бизнес, няма да блокира абсолютно всички реклами, а само най-дразнещите. За да не бъде обвинена в твърде голям контрол над пазара, компания даде на "Коалицията за по-добри реклами" (Coalition for better ads) да вземе решение кои реклами ще се показват от 2018 г. нататък и кои ще бъдат блокирани.

Ходът на Google ще промени изцяло рекламния пазар, тъй като браузърът Chrome има 58.1% дял на общо декстоп компютри и мобилни устройства към май 2017 г.

Кои реклами ще бъдат блокирани?

"Коалицията за по-добри реклами" вече има доста добра идея кои реклами са твърде дразнещи за потребителите и трябва да бъдат изтрити от лицето на интернета.

При използване на браузър на десктоп машина или лаптопа това са рекламите, които: автоматично пускат звук и/или видео, изскачащите реклами, тези, които се появяват на цял екран и трябва да се изчака определен период от време, за да се скрият и големи реклами, които се движат, докато местим страницата.

При мобилните устройства рекламите, които вече няма да се виждат при ползване на Chrome, общо взето припокриват тези, които няма да виждаме и на десктоп машините, но включват и анимираните такива, които "светят" в различни цветове.

С този ход Google твърди, че иска да "изчисти" интернет пространството, от което се очаква да спечелят и потребителите, и рекламодателите, които се опитват да играят по правилата.

Разбира се, като се има предвид, че Google завзема огромна част от дигиталния рекламен пазар, много се съмняват в истинските намерения на гиганта. И че се опитва да се отърве от досегашните приложения, които блокират всички реклами - включително и тези на Google. По данни от началото на годината около 30% от всички интернет потребители ползват такава "добавка".

Скот Спенсър, продуктов мениджър в Google, всъщност потвърждава това пред Business Insider: "Блокирането на реклами е вредно за цялата екосистема. То вреди на добрите издатели", смята той.

Когато ходът на Google стане факт, това най-вероятно ще означава и края на подобни "добавки", които изкарват пари от рекламодатели, които си плащат, за да може рекламите им да се виждат, дори и с пуснатото приложение. Това прави и Google, които в момента дават 30% от стойността да приходите си.