Преодоляването на ефектите от коронавируса в Европа води до известен спад на онлайн покупките на физически продукти, но и на огромен ръст на направените разходи, свързани с пътувания и туризъм. Това показва доклад на компанията за онлайн плащания Nets.

Той дава и доста богата информация за това какви са предпочитанията на хората на различни ключови пазари на Стария континент.

Пазаруване от разстояние? Ето как да не похарчите парите си напразно

Пазаруване от разстояние? Ето как да не похарчите парите си напразно

Увеличават се жалбите и оплакванията от по-възрастни клиенти

Детайли: В сравнение с 2021 г., през 2022 г. се отчита 11% ръст на направените разходи за онлайн пазаруване. 86% от хората в Норвегия, Финландия, Швеция, Дания, Германия, Австрия, Швейцария и Италия посочват, че са пазарували онлайн през последните 28 дни.

Една трета от запитаните посочват, че купуват през интернет, защото така е по-лесно и по-удобно. Голям фактор също е и по-богатият избор. 68% предпочитат да използват местни онлайн платформи. Сериозно изключение тук е Австрия.

Физическите стоки съставляват 49% от направените разходи, но голямо впечатление прави 52-процентовият скок на годишна база при покупките, свързани с пътувания и туризъм. Тенденцията е сходна на всички пазари, като във Финландия и Австрия онлайн покупките, свързани с пътувания, са скочили повече от двойно.

Как коронавирусът променя навиците ни при пазаруване и какво купуваме?

Как коронавирусът променя навиците ни при пазаруване и какво купуваме?

Блокировките започнаха да отпадат и много потребители в Европа започнаха отново да ходят по магазини

Физическите стоки: Най-популярната стока, купувана онлайн, са дрехите - общо за над 50 млрд. евро на проследените пазари. Двойно по-малко като обем на продажбите са електроуредите и хранителните продукти.

Различните пазари имат своите специфики. В Швеция, например, са популярни онлайн аптеките, в Дания, Австрия, Швейцария и Италия - покупките на алкохол през интернет.

Услугите: Най-популярни според проучването на Nets са онлайн застраховките - с почти четворна преднина пред билетите (за културни и спортни събития) и абонаментите за стрийминг платформи. В северните страни са разпространени също и аудио книгите, в Швейцария - онлайн залозите.

Пътуванията: Хотели, самолетни билети и цялостни туристически пакети са във възход във всички изследвани пазари.

Плащанията: Навсякъде на изследваните пазари се използват масово банкови преводи и карти, като в Германия, Австрия и Швейцария са популярни също дигиталните портфейли, а в Италия все още е силен и наложеният платеж.