Пандемията от коронавирус вероятно ще промени начина на пазаруване на потребителите и това какво купуват, принуждавайки индустрията на дребно да внедрява иновации, пише CNBC.
Още преди пандемията търговците на дребно са били под натиск, борейки се да се адаптират към нарастващия "онлайн свят". Избухването на Covid-19 ускори някои от тези тенденции, като повече хора вече пазаруват онлайн.
Но въпреки това краят на физическото пазаруване не е близо. "Хората обичат да купуват стоки от магазина, дори поколенията Z, които имат всички приложения на своите телефони, все още обичат да пазаруват в магазините." Изследователите определят милениалите като родените между 1980 и средата на 90-те, а"Gen Z" или поколение Z се отнася за родените между средата на 90-те и началото на 2010-те.
Наскоро няколко марки обявиха затварянето на магазините, предвид финансовия натиск от вируса. Например Inditex, гигантът на дребно, който притежава Zara, обяви по-рано този месец, че ще затвори между 1000 и 1200 магазина по целия свят.
Блокировките започнаха да отпадат и много потребители в Европа започнаха отново да пазаруват в магазините.
"Много хора искат да се завърнат към нормалните си навици", заяви Джат Сахи, консултант във Fujitsu, пред CNBC. "Влизането в магазин и пазаруването може да бъде част от връщането на тази нормалност."
Въпреки че сега много европейски правителства премахнаха някои ограничения за блокиране, предизвикателствата остават, когато става въпрос за ваканции в чужбина, културни събития и повечето хора все още се насърчават да работят от дома си.
Това означава, че пазаруването се е превърнало в една от малкото налични социални опции - и по-големите търговски центрове могат да се възползват от това.
"Моловете и търговски паркове ще се справят по-добре, защото са в състояние да направят социално дистанциране. Те са широки, открити пространства", казват от Bernstein"s Sherman.
Нарастването на онлайн пазаруването е неизбежно. Консултантската компания Kantar, заяви, че продажбите в електронната търговия са нараснали сериозно на фона на пандемията. Изследователската фирма заяви, че 40% от потребителите казват, че са "увеличили или значително са увеличили" своите онлайн покупки, "нараствайки до 48% за домакинства с деца и хилядолетни домакинства."
В бъдеще очакванията са тази промяна да продължи. Какво купуват хората?
"Хората ще се върнат в голяма степен към старите си навици, но една структурна промяна, която виждам през следващите няколко години, е по-малко поводи за покупка на нови дрехи. Ще имаме по-малко големи концерти и спортни събития и големи празненства, сватби и празници ", каза Bernstein"s Sherman пред CNBC.
Поводът е един от най-големите двигатели за пазаруване за потребителите.
Ще видим много повече търсене на спортно облекло, дамски дрехи, ежедневни дрехи, по-малко официални, вероятно заради факта, че хората ще работят повече от дома си.
Kantar също така заяви, че поведението на потребителите няма да бъде същото, като повече от половината анкетирани, са заявили, че навиците им за покупки онлайн ще останат и след пандемията.
"Повишената хигиена, по-здравословното хранене, прекарването на времето със семейството и личното развитие най-вероятно ще се запазят", заяви компанията в началото на този месец, в който са интервюирани над 100 000 потребители на над 50 различни пазари.