2015 г. се оказа много успешна за социалните медии. През изминалата година се роди онлайн стиймингът, който позволява на потребителите в социалните мрежи да излъчват в реално време свои видеа.

Интернет платформата за споделяне на снимки и клипчета Snapchat успя да привлече над 200 милиона активни потребители, а Facebook отчете 8 милиарда гледания на видеа в сайта на ден. Ето как според Световния икономически форум ще се развият функциите на социалните мрежи тази година и как ще се промени начинът, по който ги ползваме:

1. Експанзията на виртуалната реалност

Неслучайно Марк Зукърбърг избра да купи компанията Ocolus, разработваща устройства за виртуална реалност. Facebook вече започна да процеса по интегриране на системата на Oculus в социалната мрежа. Това стана ясно, след като се появи опцията 360 Video. Тя предлага 360-градусова картина, като зрителите могат сами да изберат от кой ъгъл да следят действието. В следващите месеци предстои на пазара да излязат и очилата за виртуална реалност на Oculus, които се очаква да променят представите ни за възможностите на виртуалната реалност.

2. Онлайн пазаруване през социалните мрежи

През последната година Twitter, Facebook, Instagram и Pinterest въведоха бутони, които позволяват на хората с профили в сайтовете им да пазаруват директно от страниците на различни търговци.

През 2016 г. експертите очакват ролята на мрежите да се промени и от  канали, чиято основна функция в електронната търговия е да предоставят насочващ трафик към онлайн магазини, да се преврнат в платформи, в които потребителите правят директни покупки.

3. Видео стриймингът минава на друго ниво

През 2015 г. се появиха редица мобилни приложения за видео стрийминг. Едно от най-успешните е това на Twitter – Periscope, което вече има 10 милиона активни потребители.

От Facebook също представиха такава функционалност на потребителите си, наречена Facebook Live, която позволява споделянето на стрийминг видеа директно през платформата на социалната мрежа.

Важното тук е, че не е необходимо да се използва допълнително приложение, а всичко става директно през сайта. В случай, че Facebook Live набере скорост, опцията може да промени изцяло начина, по който потребителите ползват социалната мрежа.

4. Ролята на социалните мрежи в професионалния свят

Въпреки наличието на редица социални професионални мрежи и в очакване на дебюта на Facebook at Work, все още много малко компании използват пълния капацитет на тези сайтове.

Очакванията са, че през 2016 г. фирмите ще започнат да провеждат обучения на служителите си как да използват тези интернет страници за по-ефективна вътрешна комуникация, за стимулиране на продажбите, както и за маркетинг и реклама.