Германската търговска верига Aldi изпраща много силна година във Великобритания и Ирландия, като привлече много нови клиенти и реализира рекорден оборот.
Компанията отчете продажби за 10 млрд. паунда за 2017 г. на Острова, където планира да отвори 130 нови магазина през следващите 2 години. Компанията добави над 1 млн. клиенти за година, а пазаруващите в супермаркетите й достигнаха 15.8 млн. души.
Печалбата на германския дискаунтър скача с почти 30% през 2017 г., достигайки 265 млн. паунда, а продажбите нарастват с 16.4% до 10.2 млрд. паунда, което се дължи на отварянето на още 70 магазина, съобщават от компанията, цитирани от британски медии.
Веригата, която се превърна в петата най-голяма на Острова, има повече от 775 магазина в Обединеното кралство и Ирландия, увеличавайки своя дял от пазара на хранителни стоки до 7.6%.
Aldi планира да открие 130 магазина във Великобритания през следващите 2 години, като създаде 5000 работни места и да се приближи до целта си за 1000 магазина до 2022 г. Компанията вече обяви, че ще инвестира 1 млрд. паунда в нови магазини и модернизиране на съществуващи клонове през 2017 г. и 2018 г.
Основните вериги Tesco, Sainsbury's, Asda и Morrisons бяха принудени да намалят цените и да подобрят най-евтините си собствени марки, в отговор на нарастващата популярност на Aldi и конкурента Lidl, докато Tesco наскоро отвори своя собствена верига за отстъпки, Jack's.
"Революцията в британските хранителни стоки не показва никакви признаци за забавяне", заяви Джайлс Хърли, главен изпълнителен директор на Aldi Великобритания и Ирландия.
Компанията, която прекарва повече от 100 млн. Паунда на седмица с британски доставчици, които осигуряват 100% от прясното си месо, яйца, мляко, масло, гъби и картофи, заяви, че активно се стреми да доставя повече продукти от Великобритания.
"Основната ни цел остава - да донесем отлични качествени хранителни продукти на най-ниските цени за нашите клиенти, да създаваме работни места и да подкрепяме британското земеделие и производство", посочи Хърли.
"През 2020 г. Aldi ще обслужва британските купувачи в продължение на 30 години. През това време станахме част от тъканта на британския живот. Гордеем се, че отново потвърждаваме ангажимента си", добави той.