Money.bg започва поредица "Бизнес атлас", посветена на бизнеса в различните български региони. Ще ви разкажем за успешни и иновативни компании, които са избрали да се развиват там, където връзката им с корените е най-силна. България не е само един или два града - всички го знаем, но е добре да си го припомняме.

Близо до Казанлък, в българското село Скобелево, е разположен етнографкият комплекс "Дамасцена". Освен, че предлага културен туризъм, екскурзии и почивка, той е дом на натурална козметика и етерични масла, които достигат до най-големите световни пазари.

В розоварната на етнографския комплекс, който разполага с музей, огромна градина, амфитеатър, ресторант, изкуствен водопад, има розоварна, в която посетителите могат да наблюдават производството на розово масло и да научат различни факти, характерни за българската Rosa Damascena и за произвежданото от нея масло, смятано за едно от най-качествените в глобалната козметична индустрия. Тук, заедно с производството на розово масло се произвежда и розова вода.

Снимка 674654

Източник: Damascena

Фирма "Дамасцена" е създадена през 1991 година, като първата частна дестилерия в България. Собственикът, Стоян Стоянов, е първият частник, който се отделя от структурата на "Българска роза" и започва самостоятелен път.

За година: България е изнесла розово масло за близо 25 милиона лева

За година: България е изнесла розово масло за близо 25 милиона лева

Почти 3000 са производителите у нас

Производство на над 30 натурални продукта

Българската компания Damascena произвежда около 36 козметични натурални продукта от произведено тук розово и лавандулово масло. На българския пазар компанията ги предлага както в собствения си магазин в едноименния етнографски комплекс в село Скобелево, така и в различни оекти в Казанлък, София, Варна, Бургас и други градове на страната.

Снимка 663816

Източник: БГНЕС

Основният пазар за износ е Франция, която е известна със своята парфюмерийна индустрия. "Дамасцена" има разработени и утвърдени на пазара натурални парфюми, получени от смесването на естествените етерични масла. Това са Crystal Light, произведен основно от розово масло, както и по-силният Crystal Intense, който освен на розово масло, има аромат от сандалово дърво, салвия и бор.

Инвестиция за милиони и една сбъдната мечта

През последните години, българският производителят на розово масло инвестира над 10 милиона лева в етнографския си комплекс в село Скобелево. Идеята му е инвестициите да нараснат още и скоро комплексът да предлага и нощувки.

Въпреки, че подобен проект в България е доста труден за реализиране на големи печалби, не и в бързи срокове, подобен етнографски комплекс е голямата мечта на собственика на компанията Стоян Стоянов, споделят ни от екипа на Стоянов, който е първият частен производител на розово масло в България.

През 2000 година бизнесменът създава етнографския комплекс, като първоначално той стартира от наследствената му къща. В нея обособява етнографски кът, който цели да покаже на хората как се е варяло розовото масло през годините.

Днес тук се отглеждат 500 дка розови масиви, като компанията е най-големият розопроизводител в района и е в Топ 3 на големите производители в страната.

Застрашен ли е бизнесът с българско розово масло

Застрашен ли е бизнесът с българско розово масло

Българските евродепутати настояват да се запази сегашният режим за третиране на етеричните масла