Германската верига хранителни магазини Penny, която е позната и в България, планира да достигне мрежа от 1000 магазина в Румъния до 2035 година, инвестирайки около €3 милиарда в северната ни съседка. Към момента румънските обекти на компанията са 417, пише Revista Progresiv, цитирйки главния изпълнителен директор на компанията Даниел Грос.

"В първия ни анализ за Румъния, който направихме през 2003 г., открихме местен потенциал за отварянето на 200 магазина. Десетилетие по-късно, през 2014 г., си поставихме цел за 400 магазина през 2025 г., която изпълнихме предварително. Сега виждаме място за 1000 обекта", заяви Даниел Грос.

Снимка 668346

Източник: iStock

Първият магазин на Penny в България е открит през 2009 година. До 2015-та, когато търговецът на дребно обяви напускането на страната ни към него принадлежаха 49 магазина. За разлика от българския пазар обаче, румънският е повече от успешен за компанията.

Година по-късно: Веригата Penny успя да продаде почти всичките си обекти у нас

Година по-късно: Веригата Penny успя да продаде почти всичките си обекти у нас

Купувачи се търсят на още 5 имота

Миналата година ритейлърът инвестира €177 милиона на местно ниво в разширяване и модернизиране на мрежата си, което е най-големият бюджет до момента за местното дъщерно дружество, пише Romania Insider.

Главният оперативен директор на Penny Румъния - Даниел Крисан, подчертава важността на инвестициите, направени в областта на устойчивостта - €30 милиона, отпуснати миналата година за системата за гарантиране на връщане. Всички магазини, които ще бъдат отворени тази година, ще бъдат оборудвани със съоръжения за рециклиране на опаковки.

Германската верига дискаунт магазини приключи миналата година с оборот от €1,9 милиарда в Румъния, което е с 13,5% повече на годишна база спрямо 2023 г., според изданието Ziarul Financiar, което цитира данни, предоставени от компанията.

Румънският филиал отбеляза за десета поредна година най-висок темп на растеж сред всички филиали на групата за търговия на дребно, споделя Даниел Грос. Ръстът се дължи на равни дялове от разширяването на веригата (повече магазини) и на нарастващия брой на клиенти, обяснява мениджърът.

По-високият оборот е постигнат въпреки средното намаление на цените на продаваните от групата стоки с 0,8%, въпреки инфлацията в страната. Изпълнителният директор на компанията коментира, че клиентите са предпазливи при покупките си и се интересуват най-вече от промоции.

Penny работи в Румъния от 2005 година, когато бяха открити първите обекти. Компанията е част от групата Rewe, която има други търговски марки, като е активна и в туристическата индустрия.

Германска верига Penny разкрива "истинската цена" на стоките

Германска търговска верига, позната у нас, разкрива "истинската цена" на стоките

Всичките 2150 магазина на търговската верига ще таксуват изчислената "истинска цена" като продажна цена за девет избрани стоки