След десетилетия чакане вторият по големина гръцки град най-накрая ще се сдобие с метро. Ключовият инфраструктурен проект ще бъде официално открит на 30 ноември. Солун е последният европейски град с население над 1 милион, който няма подземна железница.
Тестовете за сертифицирането му вече са проведени, а през следващата седмица се очаква сертифициране от TUV Rheinland. Тогава предстои и промяна в законодателството, касаещо процедурите по лицензиране, което ще обезпечи последната стъпка преди пускането в експлоатация на проекта.
По данни на ypodomes.com общата стойност на проекта възлиза на €3 милиарда, като в тази сума е калкулирано разширението до Каламария, както и дължимите лихви до 2049-а по заемите в размер на 600 милиона евро.
Зам.-министърът на инфраструктурата и транспорта Николаос Тахиаос коментира, че за първи път в изчисленията влизат и допълнителните разходи и поясни, че повече от половината от лихвите реално вече са изплатени. Той припомни, че забавянията заради фалита на проектните компании през 2012 година, както и проблемите със станция "Венизелос" също са калкулирани и подчерта, че политиката не бива да се намесва в проекти от подобен мащаб, за да се избегнат проблеми.
С разширяването на мрежата до Каламария мрежата ще включва две линии и общо 18 станции, което ще бъде основа за бъдещи разширения в посока западните квартали, северните предградия и летището. Проектът обещава да промени напълно пътуването и ежедневието на града, в който придвижването до момента е кошмарно и на практика непредвидимо.