"Най-мащабният инфраструктурен проект в столицата и един от най-значимите въобще в страната." Така определи изграждането на софийското метро изпълнителният директор на "Метрополитен" ЕАД проф. д-р инж. Стоян Братоев в интервю за едноименното издание.

По думите му, строежът на Лот 1 от Етап 3, който обхваща изграждането на трасе с общо 6 нови метростанции, ще продължи 3 години и трябва да бъде пуснат в експлоатация през 2027 година. Вече се сглобява къртицата, която ще влезе откъм Цариградско шосе и ще прокопае по определения маршрут.

Той започва от ул. Шипка, минава покрай парка на Военната академия, минава през кварталите Гео Милев и Слатина, покрай Арена София и София Тех Парк, за да достигне до Цариградско шосе, Окръжна болница и жк Младост.

Очакванията са новото трасе на метрото да обслужва голям пътникопоток - над 75 000 души, което е над средното натоварване за мрежата. Новата линия минава през недобре обслужена транспортно територия на града, така че ще създаде допълнително удобство на жителите в района, коментира Стоян Братоев.

Фирмите, които работят по новото трасе, бяха избрани през юни от Метрополитен ЕАД. Тогава в надпреварата се включиха 14 фирми, като дружеството се спря на тези с най-добро съотношение цена - технически параметри. Сред тях са обединения, участия в които имат добре познатите строителни дружество "Трейс Груп Холд" и "Джи Пи Груп", заедно с партньори.

Солун се сдобива с метро след десетилетие забавяне и инвестиция от над €3 милиарда

Солун се сдобива с метро след десетилетие забавяне и инвестиция от над €3 милиарда

То трябваше да бъде завършено през 2012 г.

"Строителството, пробиването на тунелите и доставката на влаковете ще струва общо 540 милиона лева без ДДС, от които 106,6 милиона са от Кохезионен фонд, а 433,4 милиона - съфинансиране и заем от ЕИБ", разказва Братоев.

Планира се след последната спирка на Цариградско шосе да се изгради двуетажен буферен паркинг за автомобили с общо 230 места, като 28 от тях ще са за хора в неравностойно положение. Още един, само че открит паркинг ще се появи върху метростанцията "Зала Арена София/Тех парк", който ще е с капацитет от 120 автомобила.

Двете нови разширения на Линия 3 - това под бул. Владимир Вазов и това през Гео Милев и Слатина, ще се обслужват от метровлакове Siemens Inspiro и системите за управление на влаковото движение на Siemens Mobility.

С финализирането на Етап 3 по Линия 3 общата дължина на метромрежата в столицата ще достигне 61 км с 56 станции. Според изчисленията годишният брой на пътуващите ще се увеличи с 16 милиона души, достигайки 200 милиона.

FlixBus: Автобусният транспорт става все по-популярен сред почиващите българи

FlixBus: Автобусният транспорт става все по-популярен сред почиващите българи

Германската компания отчита 28% увеличение в броя на пътниците от и до България