"Автобусният транспорт става все по-популярен за почиващите", заяви Петър Бънков, изпълнителен директор на FlixBus България и допълни, че компанията е силно ангажирана да гарантира достъпно пътуване за всеки.

Германската технологична компания в областта на мобилността отчита 28% увеличение в броя на пътниците, използващи транспортни услуги от и до България през отминалото лято, сравнено със същия период на миналата година. FlixBus работи по целия свят съвместно с партньорски транспортни компании, на които предоставя технологичен съпорт в специфични дейности.

Най-предпочитаните дестинации извън страната са били Букурещ, Солун, Истанбул, Мюнхен и Будапеща, а най-често пътуващите отвън са избирали столицата София, Варна и Бургас, както и някои черноморски курорти като Слънчев бряг и Златни пясъци. За летния сезон FlixBus пуска директна линия София-Солун, която е обслужвана от 5 автобуса на ден.

Снимка 685841

Източник: money.bg

По време на специално организираната медийна закуска Бънков даде интересен пример за достъпността на този тип транспорт. Цената на билета София-Бургас е 34 лева, а пътуване от столицата до гръцкия град Солун, линия по която компанията има партньорски автобуси ежедневно през летния сезон, е 9 евро, или 18 лева.

От FlixBus разкриха още, че на българския пазар към момента работят с 6 партньорски фирми, а компанията обслужва международни линии до 14 държави.

"Все повече пътници в България избират този тип транспорт до европейски дестинации", коментират от компанията и допълват, че т. нар. "бавен" транспорт има своите неоспорими предимства. Сред тях са удобството, конкурентните цени, минималната разлика във времето за пристигане, безопасността и, не на последно място, възможността пътуващият да използва пълноценно времето, вместо да шофира.

Flixbus ще удвои броя на служителите си в България

Най-големият автобусен превозвач в Европа ще удвои броя на служителите си в България

Компанията разраства експертния си хъб в София и планира той да стане най-големият след този в Мюнхен

"Разширяването на мрежата ни подкрепя нарастващата тенденция за колективно пътуване, което спомага за намаляване на въздействието върху околната среда и емисиите на CO2", добави Бънков и подчерта ролята на компанията и за привличането на чуждестранни туристи.

За компанията

FlixBus, която е на пазара малко повече от 10 години, вече присъства на 4 континента, изпълнявайки превози от и до над 40 държави. През 2023 година компанията отбелязва рекордни приходи в размер на 2 милиарда евро, като за този период нейните услуги са използвали 81 милиона пътници.

Софийският офис на компанията е открит през 2021 година и към момента е сред най-големите й офиси, предшестван само от тези в Мюнхен и Берлин. В него работят над 80 служители в области като финанси, маркетинг, ИТ и обслужване на клиенти.