Конгломератът за домакински стоки Unilever Plc заяви в сряда, че ще инвестира 1 милиард евро, за да елиминира изкопаемите горива от своите почистващи продукти до 2030 г., намалявайки въглеродните емисии, създадени от химикалите, използвани при производството на продуктите.

Производителят на марките Omo, Persil, Cif, Sunlight и Domestos заяви, че нефтохимикалите ще се заместват съставните елементи, създадени от растения и други биологични източници, морски суровини като водорасли и отпадъчни материали, информира Ройтерс.

Химикалите, използвани в продуктите за почистване и пране, съставляват 46% от въглеродните емисии на отдела за домашни стоки. Unilever заяви, че е първата компания, за която се ангажира да намали тези емисии с една пета.

Общият отпечатък на парникови газове на Unilever е около 100 милиона метрични тона еквивалент на въглероден диоксид в световен мащаб.

В момента англо-холандският производител на сапун Dove и супа Knorr е изправен пред безпрецедентно търсене на почистващи продукти в отговор на пандемията от коронавирус.

През юли той съобщи, че почистващите препарати за повърхности Cif и продажбите на белина Domestos са скочили двукратно през първата половина на 2020 година.

"Хората искат по-достъпни устойчиви продукти, които са също толкова добри, колкото конвенционалните", каза Петер Тер Кулве, президент на Unilever за домашни грижи, цитиран от Ройтерс.

"Трябва да спрем извличането на въглерод от земята, когато има достатъчно въглерод върху и над земята, ако можем да се научим да го използваме в големи мащаби", добави той.

Unilever има за цел да намали въглеродните емисии от собствените си операции и на своите доставчици до нула до 2039 г., план, който е с 11 години преди крайния срок, заложен в Парижкото споразумение от 2015 г. за борба с глобалното затопляне.

Тази година CDP, глобална група за неизползване на въглерод с нестопанска цел, класира Unilever като една от само седем от 182 големи компании, постигнали рейтинг A за управление, щадящо околната среда в трите категории: климатични промени, вода и гори.

От Unilever заявиха, че инвестицията от 1 милиард евро ще бъде използвана за финансиране на биотехнологични изследвания и използване на въглероден диоксид и за създаване на биоразградими и водоефективни лекарствени форми.

От този месец по рафтовете на супермаркетите във Великобритания ще се появят нови продукти под марката Persil, преформулирани да използват растителни препарати за премахване на петна, добавят от компанията.