Европейската комисия планира да има най-малко 30 милиона електрически автомобила по пътищата в региона до края на десетилетието, което ще наложи автомобилната индустрия да ускори масово трансформацията си.
Целта за автомобилите с нулеви емисии е включена в проект на стратегически документ, получен, според източници на Bloomberg и е доста амбициозна, като се има предвид, че около 1,4 милиона електромобили се карат в Европа засега. Прогнозите са, че до 2028 г. на пътя ще има 28 милиона хибридни и електрически превозни средства.
Планът очертава и цели за други части на транспортния сектор, като например удвояване на високоскоростният железопътен трафик до 2030 г. и редовното пътуване между градове на по-малко от 300 километра да стане въглерод неутрално.
Целите включват удвояване на железопътния товарен трафик и утрояване на трафика на високоскоростни влакове до средата на века. Очаква се пътната карта да доведе до законопроекти през следващите месеци.
"Трябва да направим всички видове транспорт устойчиви", за да постигнем климатичните цели и да дадем възможност на европейските компании да останат лидери в индустрията", се посочва в проектодокумента, като се отбелязва, че превозните средства с нулеви и ниски емисии все още представляват твърде малка част от автомобилния парк.
Комисията ще преразгледа стандартите за CO2 за леки и лекотоварни автомобили до юни 2021 г., а за тежкотоварни автомобили през 2022 г., заяви тя, призовавайки за политика "за стимулиране на търсенето на автомобили с нулеви емисии".
Европейският производител Airbus представи три възможни проекта за самолети, задвижвани с водород, докато се надпреварва да въведе в експлоатация пътнически самолет с нулеви въглеродни емисии до 2035 г. Компанията е под натиска на най-големите си акционери - френското и германското правителство, за да ускори проектите си на нов самолет.