Напоследък, все по-често се пише за стартиращи фирми, които са успешни и донасят на своите основатели "големите пари". Все пак е важно да се разбере, че успешните стартъпи са само малка част от всички компании, които се раждат в света на бизнеса.
Също така често се случва, не само начинанието да е провал и неговият създател да не постигне желания успех, а и да потъне в дългове.
Businessinsider интервюира редица експерти, които обясниха , защо повечето стартиращи компании са неуспешни.
Ето основните, според тях, причини:
Източник: iStock
Несъвършена преценка и тестване
Недостатъчно, неправилно тестване - този фактор е най-честият при неуспешен старт на компанията.
Този елемент на неуспеха се дължи на няколко причини, по-специално липсата на разбиране за това как да се навлезе на пазара, за бариерите пред навлизането на пазара и доста други от този характер.
Но в основата на всичко това е невъзможността да се проверят и потвърдят хипотезите и допусканията на създателите на стартъпа.
Експертите също така отбелязват, че често стартиращите компании предлагат продукт, от който никой не се нуждае. Това също води до неуспех, 50% от провалите се дължат на тази причина.
За да се избегне тази грешка, е необходимо да се проучи внимателно пазара и потребностите на клиентите.
Освен това забавяне и отлагане на стартирането също може да доведе до неуспех. Често основателите на нови бизнеси са склонни да търсят идеалния продукт, забавяйки началото за по-добри времена.
И когато са готови да започнат, подобни предложения вече са се появили на пазара и продуктът, въпреки несъвършенството, успява да спечели признанието на клиентите.
Ето защо, експертите съветват да не се преследват излишно съвършенството.
Източник: Europa.eu
Несъвместимост на членовете на екипа
Несъвместимостта на членовете на екипа се превръща във втората често срещана причина за провала на стартиращите фирми.
Много е важно как членовете на екипа взаимодействат помежду си, какви силни и слаби страни има всеки от тях и как техните качества да се използват най-добре в процеса на работа.
Всичко това е много важно, когато създавате стартъп и се сблъсквате с предизвикателствата по пътя към успеха.
Много често членовете на екипа поставят своето собствено благополучие на първо място и не могат да избягват конфликти в името на общата кауза.
Освен това експертите отбелязват, че екипът се създава едностранно, тоест всички членове имат рационален технически ум, а е необходимо повече нестандартно мислене и творчески подход.
Причина за провал може да бъде и липсата на общо мнение и разбиране за резултатите, които трябва да бъдат постигнати в хода на работата.
Членовете на екипа могат по различен начин да поставят приоритетите и ценностите, което не допринася за успеха.
Неспособността на мениджъра да организира правилно работата на екипа също често е причината за неуспеха на стартиращите компании.
Липса на постоянство
Липсата на постоянство е третият важен фактор за неуспеха на стартиращите фирми, които експертите често посочват.
Проблемът може да е, че лидерът не определя ясна стратегия за компанията, което би позволило да се поддържа тази стратегия в дългосрочен план и да се постигне успех.
Следователно, много пари усилия и време се изразходват за постоянни промени в стратегията.
Експертите подчертават, че стартирането на бизнес е много сложен процес, който изисква време и пари, но и много енергия и постоянство.
Ако всичко това не е достатъчно количество, начинанието, колкото и да е перспективно, е обречено на провал.
Понякога основателите на новосъздадените компании просто се чувстват "прегорели", изморени и спират да инвестират средства и сили в тяхното развитие.
Източник: iStock
Алчност и други причини за провал
По време на анкетата експерти посочват и други фактори, които имат отрицателно въздействие върху успеха на стартиращите компании.
Често алчността е причина за провал. Тя води до това да губите клиенти, например, ако вземате твърде много допълнителни такси.
За това, експертите съветват да привличате нови клиенти с щедри оферти, а не да се скъпите. В крайна сметка вашата щедрост ще се изплати напълно.
Друга причината за неуспеха на стартъпа може да бъде липсата на адекватни организация и отчетност. Новият и перспективен бизнес може да се провали поради липсата на план за продажби или липсата на инструменти, които да ви позволят да проследявате тенденциите, офертите и продажбите.
Експертите също така смятат, че провалът може да се случи, ако стартъпът няма ясни цели за обема на продажбите и няма конкретен и точен план как да се постигнат тези цели.
Дисциплината е важна, подчертават специалистите, отбелязвайки, че тя ще позволи да следвате неотклонно намеренията си и да се конкурирате успешно на пазара, къде съществуват многобройни алтернативни предложения.