За първи път в историята германският автомобилен производител Daimler ще има изпълнителен директор, който няма да е германец. Шведът Ола Калениус наследява досегашният шеф Дитер Цетше, а промяната идва 2 години по-рано от предвиденото. С този ход германската компания се изправя срещу опустошителните промени в автомобилната индустрия, пише Bloomberg.
49-годишният Калениус, който досега отговаряше за развитието в германската компания, ще поеме кормилото на Daimler през 2019 г. Той е очакван наследник на 65-годишният Цетше, който е подложен на натиск от страна на регулаторите заради дизеловите емисии.
"В лицето на Ола Калениус, назначаваме признат и успешен изпълнителен директор с международен опит начело на Daimler", каза председателят на борда Манфред Бишоф, който ще бъде заменен от Цетше през 2021 г. след двугодишен период на охлаждане.
Шефът на Daimler си направи селфи с новия Mercedes A-класа
Моделът ще има и версия с каросерия седан
Цетше прекара 12 години начело на германската компания и имаше огромен принос за развитието й.
"Дитер Цетше изигра ключова роля в оформянето на Daimler и осигури отличното му стратегическо позициониране към мобилността на бъдещето", добави Бишоф.
Преходът на върха идва в критичен момент за най-големия производител на луксозни автомобили, както и за производителя на товарни автомобили. През юни Daimler стана първият автомобилен производител, който намали годишните си цели, изправен пред непредсказуемите последици от търговския конфликт между САЩ и Китай, както и ценовия натиск върху безпрецедентните разходи за електрически автомобили.
Производителят на Mercedes-Benz, след като пое лидерството в луксозния сегмент от BMW през 2016 г., също бе подложен на внимателна проверка на настройките на дизеловите му двигатели, за да отговори на изискванията за емисиите, което доведе до разследвания в САЩ и Германия.
Калениус "изглежда като логично решение", след като успешно заема ключови управленски позиции, каза Свен Дирмайер, анализатор в Independent Research.
С повишаването му Daimler избира дългогодишен служител, който се издига до върха. Той отговаряше за продажбите на Mercedes-Benz и оглавяваше звеното за спортни коли AMG. Назначаването му за началник на отдел "Развитие" в края на 2016 г. му даде предимство в надпреварата за наследник на Цетше, което подтикна ръководителя на камионите на Daimler Волфганг Бернхард да напусне.
Като се имат предвид предизвикателствата, породени от трансформацията на автомобилната индустрия, надзорният съвет възнамерява да подготви подходящото наследяване на ранен етап", казаха от компанията.