Изпълнителният директор на най-голямата рекламна група в света - WPP Сър Мартин Сорел напусна поста си. Така Сорел приключва кариерата си в компанията, продължила 3 десетилетия, по време на която се превърна в най-добре платеният мениджър на Острова.
73-годишният Сорел, който е един от основателите на компанията, се пенсионира, а WPP тепърва ще му търси заместник. Причина за напускането му е воденото срещу него разследване по подозрения в неправомерно поведение. Не се уточняват детайли, единственото сигурно е, че нарушението не е свързано с пари.
"Реших, че в интерес на нашите клиенти, в интерес на всички акционери, големи и малки, и в интерес на всички останали заинтересовани страни, е най-добре да се оттегля", заяви Сорел в изявление.
Ръководителят мотивира оттеглянето си с факта, че разследването срещу него "просто налага твърде голям ненужен натиск върху бизнеса".
Но той увери, че бъдещето пред рекламната група е светло и тя ще се справи с предизвикателствата. "В миналото имаме трудни бури. И нашите високо талантливи хора винаги са печелеха", припомни опитният бизнесмен.
Председателят на борда на WPP Роберто Кварта временно ще ръководи компанията до назначаването на нов изпълнителен директор.
Сорел застава начело компанията през 1985 г., превръщайки я от скромна фирма за производство на кошници за пазаруване в рекламен гигант с бизнес за 20 млрд. паунда, свързващ 400 агенции и повече от 200 000 служители. Сред членовете на гиганта са водещи рекламни компании като Ogilvy & Mather, Kantar Group, Hogarth Worldwide и Young & Rubicam.
Той е един от най-дългогодишните ръководители в Лондонското сити, а състоянието му се оценява на стотици милиони паунда. Може да получи близо 20 млн. паунда от акциите на компанията през следващите 5 години. Сър Мартин притежава около 2% от компанията - дял на стойност около 300 млн. паунда.
Да му бъде намерен адекватен заместник е изключително предизвикателство, както за компанията, така и за бъдещия му наследник.
"Изпълнителният директор, който дойде на мястото на Сорел, трябва да организира активи в холдинговата компания и това е предизвикателство в раздробената структура от бизнеси, които съществуват в рамките на WPP", казва Брайън Вийзър, медиен анализатор от Pivotal Research.