Социалната мрежа Tumblr, която се определя като блог сайт, дава поле за изява на най-налудничавите публикации и най-странното съдържание в интернет. Сега платформата за споделяне е напът да смени собственика си за трети път в рамките на шест години, пише CNN.
Американският телекомуникационен конгломерат Verizon, който е настоящият собственик на Tumblr, заяви в понеделник, че е се е съгласил да продаде социалната мрежа на компанията, управляваща Wordpress.com - Automattic. Дейтайли около сделката обаче не са разкрити.
"Tumblr един от най-разпознаваемите брандове в уеб пространството. Тя е място, където се споделят нови идеи, култура, преживявания, като помага на милиони потребители да създадат общности, свързани с техните интереси", посочва Мат Мюленуег, главен изпълнител директор на Automattic.
Историята със собствеността върху Tumblr е дълга и често търпи промени. През 2013 година Yahoo придобива социалната мрежа за 1,1 милиарда долара. Сделката се превръща в най-голямото придобиване за тогавашния главен изпълнителен директор на компанията Мариса Майер. Тя си постави доста амбициозна цел, като искаше да привлече млади потребители, които да са ангажирани активно с платформата.
Майер обеща, че няма да "прeцака социалната мрежа". Обещанието ѝ издържа до 2016 година, когато Yahoo бе принудена да преоцени стойността на Tumblr. Това донякъде бе вследствие на амбицията на Yahoo да постигне продажби за Tumblr в размер на 100 милиона долара.
През 2017 година Yahoo и Tumblr са придобити от Verizon. Но тази година телекомуникационната компания съкращава част от служителите в своите медийни канали и иска да инвестира в дигитално и рекламно съдържание.
Главният изпълнителен директор на Veriozn Гуру Гоурапън е заявил в понеделник, че продажбата на Tumblr е кулминацията на добре обмислен стратегически процес.