Компанията Coupang не говори много на потребителите извън Азия, но в родната си тя е позната като южнокорейската Amazon. А скоро ще превземе и фондовия пазар в САЩ.

Лидерът в онлайн търговията в азиатската държава готви листването си в Щатите, от което се очаква той да набере капитал от над 50 милиарда долара. Това, от своя страна, ще бъде ново голямо постижение за милиардера основател на компанияма Бом Ким.

Според очакванията на анализаторите първичното публично предлагане на акции (IPO) ще бъде най-големият дебют на чуждестранна компания в САЩ от този на Alibaba през 2014 година, пише Forbes.

Coupang успява да се превърне в сила в онлайн търговията като предприема политика за намаляване на цените си и съкращаване на времето за доставки. Компанията предлага доставки за същия или за следващия ден на хранителни продукти и друг тип стоки.

Също така тя прави доставки на готова храна под марката Coupang Eats и има платформа за видео стрийминг с името Coupang Play.

Ким създава Coupang през 2010 година, след като напуска бизнес училището към Харвардския университет. "Знаех, че искам да започна да развивам нещо в търговията в Южна Корея", казва той в интервю за Forbes 6 години по-късно.

В края на 2018 година от дружеството успяват да привлекат значителна инвестиция 2 милиарда долара от Vision Fund на японската SoftBank. Така пазарната ѝ капитализация достига 9 милиарда долара, което я превръща в най-скъпия старт-ъп в Южна Корея.

Днес компанията има офиси в цял свят - от Сеул, през Пекин, Шанхай и Сингапур, до Лос Анджелис и Сиатъл.