Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на два от телекомите да отказват на абонатите си без каквито и да било договорни или правни основания прекратяването на контрактите си с тях. Търговците обаче, които обжалват заповедите, не се споменават с имена.
Единият от операторите отказва разтрогване на договорните отношения, ако клиентът му не подаде заявлението за прекратяване в обекта, в който го е сключил. Подобна уговорка не е залегнала в условията на оператора, с които потребителят се съгласява при обвързването си с търговеца.
Другият телеком пък принуждава потребителите да отправят типови предизвестия за прекратяването на контракта.
Независимо от обстоятелството, че общите условия на дружеството допускат писменото предизвестие да бъде подадено, както по образец, така и в свободна форма, на практика търговецът изисква от абоната си да попълни бланка Допълнително споразумение към договорите по образец, който се предоставя в търговските му обекти.
Освен това заявлението трябва да се подаде точно месец преди изтичането на договора. В противен случай той не се прекратява.
Тези действия на търъговците неоснователно създават трудности на потребителите и представляват нелоялни търговски практики. КЗП е категорична, че те следва да бъдат преустановени. В случай че съдът потвърди решенията на контролния орган, потърпевшите от действието на тези практики могат да претендират за обезщетения по съдебен ред.