Индия е напът към най-огромното производство на тоалетни чинии в човешката история - и това, разбира се, е добре дошла новина за компаниите, пише Bloomberg. Планът на министър-председателя Нарендра Моди "Чиста Индия", който е на стойност $20 милиарда, цели производството на 111 милиона тоалетни в рамките на пет години.

Така освен да обещае подобрение на здравето, сигурността и достойнството на стотици милиони индиийци, този план повиши с 81 процента продажбата на материали за производство на толаетни и 48 процента повишение на продажбите на санитарен фаянс и бани, сочат данни на Euromonitor International. Това носи допълнителни приходи на компании от Tata Group - най-големият конгломерат в страната, до производителя на продукти за чистота Reckitt Benckiser Group Plc.

Почти 80 милиона тоалетни са били произведени от 2014 година насам, когато Моди даде обещанието си. Очаква се пазарът да се удвои до $62 милиарда до 2021 година.

Всички домове в Индия ще имат ток от догодина

В най-бързорастящата икономика най-после всички ще имат ток

Домакинствата са спестили електроенергия за $7.275 милиарда в последните 3 години

"Това е най-голямата и най-успешна кампания за промяна на поведението в света", казва Вал Къртис, директор в London School of Hygiene and Tropical Medicine"s Environmental Health Group, който е работил по програмата в Индия.

Компаниите инвестират значителни средства в повишаване на осведомеността относно продуктите за хигиена в Индия, която все още е в дъното на класациите. Преди началото на кампанията над половината от населението от 1,1 милиарда души използваха полета, плажове и други отворени пространства за естествените си нужди.

Това заразява храната и водата и разпространява зарази, които струват на Индия 6,4% от брутния ѝ вътрешен продукт, по изчисления на Световната банка.

Мисията "Чиста Индия" има огромен позитивен ефект върху доставчиците на санитарен фаянс и плочки, продажбите на които се очаква да се повишават с по 11% годишно до 2022 година.

Правителствените разходи по проекта достигат $300 милиона в шест щати през фискалната 2018 година за изграждане на канализация.

Акциите на компании като Cera Sanitaryware и Somany Ceramics Ltd. удвоиха стойността си след обявяването на кампанията.