Сагата с ниското качество на пътническите самолети на Boeing няма край. Най-новата жертва е дълго отлаганият и изключително важен за компанията модел за по-дълги полети 777X. При изпитанията на машината са се появили структурни проблеми или, преведено на български, авиолайнерът не е достатъчно здрав.
Тестовите полети на четирите прототипа на "най-големия и най-ефективен двумоторен самолет в света" бяха спрени, след като беше установено разкъсване на една от връзките, които крепят моторите за крилата, съобщава специализираното издание The Air Current.
От Boeing признаха, че са идентифицирали компонент, който не е покрил заложените по проект параметри. Той е бил подменен, за да бъде подробно изучен. Дата за възобновяването на полетите към момента не се коментира.
Това означава, че мащабното серийно производство и доставките няма да започнат скоро. Припомняме, че 777X трябваше да е достъпен за авиокомпаниите още през 2020 г. Ако този срок беше спазен, в момента щеше да има стотици машини от модела в експлоатация. Вместо това имаме изключително закъсняла изпитателна програма и скок на разходите по разработката на самолета.
Последната целева дата за начало на комерсиална употреба е 2025 г., но вече и тя е под сериозна въпросителна.
Дебютирал през 1995 г., моделът 777 е най-продаваният широкофюзелажен самолет в света. С него Boeing води убедително в клас, в който Airbus все още не може да предложи сравнима машина.
Новината за проблема със 777X изпрати надолу акциите на Boeing. Компанията е загубила цели 33 млрд. долара от 2019 г. до момента.
MyH4o
на 22.08.2024 в 20:41:31 #1Познавачите на корпоративната култура на запад знаят, че има цяла армия от "екзекютивс", чийто живот минава в прескачане от една компания в друга, без значение кой с какво се занимава. Така "специалист" в продажбите на кондоми, например, утре продава самолети; или пък счетоводител (по образование) изведнъж започва да командва инженери. И всичко това има една цел: повече $$$. Високопарни приказки от сорта "safety comes first" са предназначени за балъци или за намаляване на застрахователните премии, отново с цел $$$. Единствената надежда на обикновения човек е, че федералните служители, чиято задача е да проверяват безопасността на самолетите, имат някакъв морал, и няма да приемат милионите, които им се предлагат, за да си затворят очите...