Сагата с ниското качество на пътническите самолети на Boeing няма край. Най-новата жертва е дълго отлаганият и изключително важен за компанията модел за по-дълги полети 777X. При изпитанията на машината са се появили структурни проблеми или, преведено на български, авиолайнерът не е достатъчно здрав.

Тестовите полети на четирите прототипа на "най-големия и най-ефективен двумоторен самолет в света" бяха спрени, след като беше установено разкъсване на една от връзките, които крепят моторите за крилата, съобщава специализираното издание The Air Current.

Може ли Boeing да се завърне към своите славни години или вече е късно

Може ли Boeing да се завърне към своите славни години или вече е късно

Ръководителите на компанията с най-продаваните самолети в света твърдят, че имат план

От Boeing признаха, че са идентифицирали компонент, който не е покрил заложените по проект параметри. Той е бил подменен, за да бъде подробно изучен. Дата за възобновяването на полетите към момента не се коментира.

Това означава, че мащабното серийно производство и доставките няма да започнат скоро. Припомняме, че 777X трябваше да е достъпен за авиокомпаниите още през 2020 г. Ако този срок беше спазен, в момента щеше да има стотици машини от модела в експлоатация. Вместо това имаме изключително закъсняла изпитателна програма и скок на разходите по разработката на самолета.

Последната целева дата за начало на комерсиална употреба е 2025 г., но вече и тя е под сериозна въпросителна.

Boeing има нов лидер... след провала на двама други и загубени $33 млрд.

Boeing има нов лидер... след провала на двама други и загубени $33 млрд.

Робърт "Кели" Ортбърг се нагърбва със задача на ръба на възможното

Дебютирал през 1995 г., моделът 777 е най-продаваният широкофюзелажен самолет в света. С него Boeing води убедително в клас, в който Airbus все още не може да предложи сравнима машина.

Новината за проблема със 777X изпрати надолу акциите на Boeing. Компанията е загубила цели 33 млрд. долара от 2019 г. до момента.