Тази седмица ще се запомни с две новини за Boeing. Американският самолетостроител обяви нов изпълнителен директор - ветерана Робърт "Кели" Ортбърг, като вероятно това трябваше да отвлече медийното внимание от катастрофалните финансови резултати на компанията - 1,4 млрд. долара загуба, повече от три пъти повече в сравнение с миналата година.

За Boeing турбуленцията не е спирала от близо 6 години. Всичко започна с катастрофите на чисто новите 737 Max през 2018-2019 г., при които загинаха стотици хора и стана ясно, че са причинени от опитите на висшия мениджмънт да спести пари от обучения на пилотите за работа с новата система за стабилизиране на машината.

Може ли Boeing да се завърне към своите славни години или вече е късно

Може ли Boeing да се завърне към своите славни години или вече е късно

Ръководителите на компанията с най-продаваните самолети в света твърдят, че имат план

Последваха месеци спиране от експлоатация на всички произведени самолети, коронавирус и ужасяващото откъртване на част от фюзелажа на пълен с пътници Boeing по време на полет. Последното доведе до нови разследвания и нови разкрития за огромните проблеми с качествения контрол.

Докато гражданският бизнес на компанията произвеждаше скандал след скандал, военният тихо губеше пари - заради практиката да се сключват договори на фиксирана цена, която заради инфлацията се оказва неадекватна.

Boeing признава вина за катастрофите със 737 Max

Boeing признава вина за катастрофите със 737 Max

Близките на загиналите обаче настояват за пълномащабно дело срещу компанията

Според данни на FactSet от 2019 г. до момента Boeing са натрупали нетна загуба в размер на 33,3 млрд. долара. Казано най-просто, единствено мащабите на самолетостроителя са причина той все още да съществува.

Двете трагедии със 737 Max провалиха кариерата на Денис Мълънбърг, а проблемите с качеството станаха причина наследилият го Дейвид Калхун да се оттегли. Сега Кели Ортбърг трябва да спасява компанията.

Някои от самолетите на Boeing може да се окажат... неправилно сглобени

Някои от самолетите на Boeing може да се окажат... неправилно сглобени

Започнато е вътрешно разследване

Той е в авиационния сектор от 1983 г., когато започва да работи като инженер в Texas Instruments. В 1987 г. става програмен ръководител в Rockwell Collins, за да се издигне до изпълнителен директор през 2013 г. и да се "пенсионира" през 2021 г. - 3 години след придобиването на компанията от United Technologies.

Даже и най-големите критици на Boeing смятат, че назначаването на доказано име от индустрията е добър ход. Но един човек не може сам да "излекува" компанията.