Турция си осигури около $2,8 милиарда зелено финансиране за железопътен проект, който има за цел да осъществи директна железопътна връзка с азербайджанския Exclave на Nakhchivan, съобщава Anadolu Agency (AA). Парите са получени чрез външно финансиране, а проектът е под наслов KARS-IDDır-Aralık-Dilucu. Идеята е той да засили регионалната железопътна връзка на страната, пише Daily Sabah.
Турският финансов министър обяви, че финансирането ще засили инфраструктурата, конкурентоспособността и ефективността на Турция.
Анкара подписа споразумението с група кредитори, ръководени от японската банка MUFG, като пакетът е подкрепен от EKN на Швеция и австрийските кредитни агенции за експорт на OEKB, както и от Ислямската банка за развитие. Проектът е част от по-широката инфраструктурна стратегия на Турция и се очаква да подобри регионалната търговия и свързаност, като същевременно подкрепя целите на зеления преход.
Високоскоростни влакове
Турция има сериозната амбиция да се превърне в двигател на високоскоростния железопътния транспорт в световен мащаб. Това става възможно след редица направени инвестиции в сектора и в резултат на това, че очаква да получи по-голям дял от приблизително $75 милиарда, предвидени за жп транспортиране между Азия и Европа.
По план в страната трябва да бъдат построени 8 554 километра железопътна линия само за турската високоскоростна жп мрежа.
Железопътният сектор е стратегически приоритет за международния товарен и пътнически транспортен сектор на Турция от 2003 година насам. През годините страната успя да осигури връзката между железопътни линии и логистични центрове, летища и пристанища. Анкара очевидно разбира необходимостта от комбиниран транспорт и има за цел железопътният транспорт да допринесе не само за линията от изток към запад, но и между северното и южното крайбрежие.