Стресът е нещо неизбежно по пътя на кариерната стълбица. Често той може да причини големи щети, които да окажат влияние и върху останалите аспекти на живота. Ако човек обаче се научи да се справя правилно с него, той може да бъде контролиран и влиянието му да бъде ограничено.

Fortune публикува съветите на някои от най-големите лидери в света за това как те се справят със стреса. Ето какво споделят те:

1. Изправете се срещу проблема

Ако източникът на стреса е нещо, което досега сте игнорирали, изправете се срещу него, както съветва шефът на Amazon Джеф Безос.

“Веднага щом открия и идентифицирам проблема, първи провеждам необходимия разговор или изпращам имейл, или каквото е необходимо, за да се започне решаването му. Дори самото му адресиране и осъзнаване намалява стреса”, обяснява той.

2. Намерете тихо място

Когато се чувствате под напрежение, избягайте в банята, например. Така прави водещата Опра Уинфри.

“Има дни, в които ми се иска да крещя, докато се справям с някои трудности. Обикновено обаче отивам на някои тихо място. Кабинката на тоалетната върши чудеса. Там затварям очи и успокоявам дишането си”, казва тя.

3. Просто станете от бюрото

Това казва съоснователят на Twitter Джак Дорси. Той споделя, че прави чести почивки през работното си време.

4. Подредете и планирайте работния си график

В случай, че се чувствате под напрежение всеки път преди началото на новата седмица, отделете малко време, за да планирате по-добре работния си процес. Шефът на Apple Тим Кук твърди, че планира някои от важните си задачи още неделя вечерта

5. Улеснете и стимулирайте откритата комуникация

Според изпълнителният директор на Google Сатя Надела най-важното е в офиса да има добър лидер, който знае как да се справя със стреса. По неговите думи хармонията на работното място е от първостепенна важност за продуктивността и конкурентоспособността.