Чудили ли сте се някога каква е тайната на милионерите и милиардерите, която им е помогнала да натрупат своето богатство?

С това може да ви помогне д-р Гред Рейд, който е интервюирал 100 от най-заможните хора в света и е открил техните трикове, помогнали им по пътя към първия милион и милиард. Той разказва за своите открития в книгата "Wealth Made Easy" заедно със съавтора ѝ Мери Кребс.

От Business Insider посочват четирите най-важни стъпки в тази посока, очертани от интервюираните:

1. Купувай "прах и мръсотия"

Концепцията за това как можеш да забогатееш на канадския магнат Браян Сидорски изглежда доста странна. Той посочва, че е успял да натрупа цяло състояние, като купува "прах и мръсотия".

Каква всъщност е неговата идея? "Намерете някой град някъде в Северна Америка, който расте с около 20-25% на година. Забодете с пръст върху картата неговата основна улица, а след това прокарайте пръст на 8 мили разстояние от нея. Когато намерите своето място, купете тази земя", посочва той и продължава:

"Дайте под наем земята на местните фермери, които ще покрият разходите по покупката ви. Докато градът продължава да се разраства, в крайна сметка той ще стигне до теренът, който е ваша собственост и тогава той ще изглежда в близост до главната улица. Може да продадете земята и да се окажете със сума хиляди пъти по-голяма, отколкото сте дали, за да я купите.".

2. Комбинирайте бизнес идеи, които нямат нищо общо помежду си

Това е подходът на Джейн Ландрум. Преди години той създава своята империя, като обединява на едно място няколко напълно различни идеи. И така създава ново бизнес модел. В неговия случай Дандрум комбинира храна, забавления за семейството и увеселителен парк и създава Chuck E. Cheese"s. Така той успява да привлече както децата, така и техните родители като клиенти.

3. Не обръщайте гръб на старите вещи

Остарелите машини, компютри и офис оборудване обикновено отива на боклука. Или пък компаниите ги даряват. Рон Клайн вижда в това бизнес възможност преди години. Той създава фирмата General Associates и започва да изкупува такава стара техника, да я поправя, излъсква и продава. Едни от най-купуваните продукти днес са стари пишещи машини, в такива за "четене" на съобщения за хора с нарушен слух или пък за печатане на текстове, написани на Брайлова азбука.

4. Надминете себе си и работете с конкурентите си

Конкуренцията може да е новото партньорство. Някои предприемачи може да виждат заплаха в това, но за други това е възможност за развитие заедно. Ернесто Анкира прави своя верига автокъщи в тексаския Сан Антонио. Когато американската икономика се срива, той решава да работи заедно с конкурентите си и те създават асоциация на автокъщите в щата. Така те започват да предлагат изгодни условия и по-ниски цени на клиентите си, като заедно с това работят за подобряване на имиджа на бизнеса си.