Кой би отказал да има в гаража си Ferrari 812 Superfast, което е истински звяр, който разполага със 789 конски сили и развива максимална скорост от близо 340 километра в час? А какво може да бъде по-хубаво от това да се сдобиеш с него срещу едва 91 500 долара вместо за 363 000 евро, за колкото се продава чисто нова?
Точно това предлага американската платформа Copart, която продава стари не особено добре изглеждащи автомобили, но също така и доста нови модели с леки повреди - например такива, които са били леко ударени. На сайта човек може да открие близо 200 000 такива за продажба.
Този бизнес се оказва истинска златна мина за основателят на Copart Уилис Джонсън и дори успява да го превърне в милиардер.
72-годишният предприемач превръща дефектът на лошото шофиране в ефект, като препродава удряни супермодели, събирани от САЩ, Бразилия, Великобритания и други държави, а от миналата седмица дори компанията има нова площадка в Берлин.
Негов верен помощник е съпругът на дъщеря му Джей Адайр, който е главен изпълнителен директор на компанията и държи дял от нея, изчисляван на над 800 милиона долара.
От началото на годината цената на акциите на Copart е нараснала с 81%, което я превръща в една компания за 20 милиарда долара. Благодарение на този ръст самия Джонсън вече е милиардер с 1,9 милиарда долара в сметката си.
Бизнесменът дава няколко условни причини за този успех - напредъкът на технологиите, който прави автомобилите по-скъпи за поправка и следователно има по-голяма вероятност те да бъдат отписани от застрахователите. Друг фактор е международната експанзия на компанията, но също така и нещо по-любопитно - заради смартфоните си шофьорите са все по-разсеяни и по-често катастрофират.
За разлика от много други сектори, в които са ти нужни повече опит и знания, за да стартираш бизнес, Джонсън избира такъв, който му позволява да започне работа веднага след като се завръща от Виетнам, където е изпратен по време на войната в азиатската страна. Той купува първата си площадка, където започва да складира коли, през 1972 година за 75 000 долара. Той няма тази сума и се принуждава да продаде къщата си и заедно със съпругата си и двете им деца се местят в каравана.
Истинският успех за него идва след 1998 година, когато пуска интернет платформа за продажба на използвани коли - едва три години след създаването на eBay.
Spotlight
на 22.11.2019 в 00:31:36 #3От 42 години съм в автомобилния бизнес от които 32 в Америка. Всичките тези "тайни" са ми познати. След 14 г към Линкълн се преместих към Кадилак, където останах 8 г. Собсвеника, който държеше Кадилак беше бивш продавач на коли, за минал за Чикаго и след 1 г. се върнал и купил първия си фирмен дилър на Форд. Обясни ми как така за една година е забогатял за да купи фирмен дилър за над 100 милиона! Сега притежава 85 дилъра и 7 спиидуея за НАСКАР и държи шефското място в него. Коментара ми отдолу беше малко ироничен, но с известна доза истина. И не става въпрос за обикновенна блъсната кола, а за кола, която струва..... За такива коли не можеш да се доредиш от "големите кучета" Играл съм на търговета също. Играх за един Мерцедес, на който му беше остамал само задния ляв калник здрав. Продадоха го за $42000. Та, кажи ми как се купуват такива коли с продажба на къща? Такива сълзливи истории сме ги слушали и чели на всякъде.
DrINKO
на 21.11.2019 в 15:51:48 #2Умника от коментар 1. Как е бил милионер, и се е наложило да си продаде къщата за да купи първата си площадка за $75000??? И BTW, той не купува колите. Просто е посредник при продажбата им. Аз лично си купих блъсната кола от Америка на търг и то по интернет... ;)
Spotlight
на 20.11.2019 в 22:36:09 #1Само че, не се споменава, че преди това е бил милионер и е имал пари да инвестира в тези коли.