"Когато станах предприемач, вярвах, че успехът означава да спечеля милион долара. И успях да направя това два пъти в рамките на пет години. След три години моята лична адвокатска практика донесе седем цифри годишни приходи. Тогава второто ми начинание, компания за онлайн обучение, започна да носи над милион долара приходи за 18 месеца. Бях измислила как да печеля пари. Но дори и да се справях привидно добре направих някои юридически, застрахователни и финансови грешки, които заедно доведоха до загуба от над един милион долара". Така започва историята на Али Кац, основател на Eyes Wide Open Life, Family Wealth Planning Institute и New Law Business Model, публикувана в CNBC.

Тя споделя, че в онзи момент от живота си се е чувствала така, сякаш се е провалила, но сега не гледа на нещата по този начин. По думите й грешните стъпки са й помогнали да се научи как ефективно да управлява ресурсите си и да бъде по-добър главен изпълнителен директор и бизнесдама.

"През 2012 г. стартирах настоящата си компания, New Law Business Model, за да обучавам други адвокати, за да помогна на семействата и собствениците на фирми да не повтарят същите големи грешки, които направих. И днес, отчасти благодарение на собствения ми подход, бизнесът ми печели над 5 милиона долара годишно и ми позволява да водя живот, който обичам", казва тя.

Кац споделя някои от най-важните неща, които е научила по пътя, осеян с трудности. Ето нейните най-важни съвети:

  1. Бъдете отворени за това, което не знаете

"В юридическото училище седях на първия ред с вдигната ръка постоянно и задавах въпроси, които никой друг не би задал. Но когато започнах бизнес за себе си, част от желанието да задам "глупавите" въпроси изчезнаха. Като нов собственик на бизнес не исках да покажа липсата на знания. Да бъда отворена за това, което не знаех, и моленето за помощта, от която се нуждаех, можеше да ми спести 50 000 долара от данъците ми през следващата година. Вместо това имах изненадваща данъчна сметка, която достигна над 100 000 долара, и трябваше да взема кредит, за да я покрия", споделя тя.

2. Винаги правете споразуменията си в писмена форма

"Въпреки че съм адвокат, в началото се страхувах писмено да искам споразумения или смятах, че са ненужни. Ако наистина исках да работя с някого, щях да се изнервя или да се чувствам несигурна, когато дойде време да поискам споразумението, и просто щях да продължа напред без него. Или ако си сътрудничих с приятели, което е една от любимите ми части на предприемачеството, мислех, че нямам нужда от споразумение, защото си имахме доверие", казва Кац.

Първият й уеб продукт е сайт, който помага на родителите лесно да определят настойниците на децата си онлайн. Тя започва да работи с приятел. "Когато трябваше да преместя проекта си при друг предприемач, приятелят ми заяви, че изходният код е негов и ще трябва да го купя от него за още 25 000 долара, въпреки че вече съм му платила 25 000 долара за извършена работа, защото не сме имали споразумение с клауза "работа под наем", каза тя.

Кац съветва винаги да се правят стандартни споразумения когато сте доставчик на услуги или когато наемате.

"Не забравяйте, че споразуменията всъщност ви осигуряват защита, независимо дали никога преди сте работили заедно или сте близки приятели, тъй като те изискват да сте възможно най-ясни за вашите очаквания и заложените интереси."

3.Инвестирайте в експертни услуги, които да ви помагат

"Пет години след старта й, продадох адвокатската си практика през 2008 г. на адвокат с 25-годишен опит. Изглеждаше, че той има опит, за да поддържа нещата да вървят гладко. Но в рамките на шест месеца той върна практиката, твърдейки, че клиентският поток е намалял и вече не може да извършва плащанията, които е обещал. Когато прегледах документите се оказа, че той е избрал да спре да прилага някои двигатели на бизнеса, като маркетинговите кампании, които постоянно привличат нови клиенти. Това беше разход, който беше приоритет за мен и разбрах, че това е ключово", казва Кац.

Не исках да оставя никого в затруднение, затова реших да управлявам практиката от спестяванията си за още шест месеца, докато прехвърлях клиентите си към други доверени адвокати и помагах на колегите си да намерят нова работа.

Погледнато назад, трябваше да инвестирам парите, за да наема подходящите съветници за моята транзакция. Наемането на адвокат и CPA със специфичен опит в покупката и продажбата на адвокатски практики вероятно би струвало между 15 000 и 25 000 долара.

Мислейки, че мога да спестя пари, като се справя с правните и финансовите въпроси, означаваше, че трябва да платя 250 000 долара от джоба си, вместо да направя 250 000 долара от продажбата.

4. Внимавайте как взимате решения за парите, които харчите

"Наемането на подходящите юридически и финансови съветници е също толкова ценно, колкото наемането на някой, който да пуска реклами във Facebook, да проектира уебсайта ми, да управлява контактите ми. Знам, че трябва да мога да виждам ясно всички цифри, за да взема разумни стратегически решения, докато расте бизнеса", съветва бизнесдамата.