Собственикът на компанията за бутилирана вода Nongfu Spring Шонг Шеншен понастоящем носи титлата на най-богатия човек в Китай. 66-годишният мъж притежава състояние на стойност 68,5 милиарда долара, според индекса на милиардерите на Bloomberg, а за кратко носи короната на най-богатият човек в Азия, като детронира индийския милиардер Мукеш Амбани по-рано през годината.

Вероятно мнозина очакват, че най-богатият човек в Китай е от ИТ индустрията, но това не е така. Шеншен трупа своето състояние от компанията си за бутилирана вода и фармацевтични компании.

Как Шеншен се превърна в най-богатия китаец?

Той е роден в административния център на югоизточната провинция Джъдзян Ханджоу през 1954 г. Налага му се да напусне прогимназията по време на Културната революция 1966-1976 г. Тогава семейството му тъне в бедност и нищета. Шеншен започва да работи в строителния сектор, за им помага да свързват двата края.

През 1977 г. той се явява на изпит за прием в колеж, но се проваля, като по-късно се записва в Zhejiang Radio and Television College, където завършва образованието си докато работи.

От 1984 г. той е репортер на Zhejiang Daily, където интервюира повече от 500 бизнесмени. Писането на истории за предприемачество отключва мечта за създаване на собствен бизнес и така през 1988 г. Шеншен се премества на остров Хайнан край бреговете на южен Китай, за да започне първия си бизнес. Първо стартира с отглеждане на гъби, след това скариди и костенурки. Междувременно работи и като агент по продажби във фирмата за напитки Wahaha, преди да основе Nongfu Spring през 1996 г.

През 2007 г. Шеншен успява да утвърди идеята, че "слабо алкалната вода" може да подобри физическото здраве, а през 2008 г. той брандира Nongfu Spring. През следващите няколко години обаче става обект на немалко критики, които поставят а под въпрос качеството на водата му.

Въпреки това делът на Nongfu Spring на пазара на бутилирана вода се увеличава непрестанно, достигайки 28,3% през 2018 г., което я прави най-популярната марка за вода. Компанията отчете приходи от 3,5 милиарда щатски долара през 2019 г. и дебютира на пазара в края на 2020 г.

Πъpвoнaчaлнoтo пyбличнo пpeдлaгaнe нa ĸoмпaниятa зa бyтилиpaнa вoдa Nоngfu Ѕрrіng, ĸoятo ce пpeвъpнa в eднo oт нaй-пoпyляpнитe дpyжecтвa cpeд pитeйл инвecтитopитe, нapeди Шoнг cpeд тpимaтa нaй-бoгaти ĸитaйци тогава.

Пpeз минaлaтa гoдинa тoй ycпя дa пpидoбиe и пpoизвoдитeля нa вaĸcини Веіјіn Wаntаі Віоlоgісаl, чиитo aĸции ca пocĸъпнaли c над 2000% за няколко месеца.