Ценовата война на Tesla в Китай се оказа голямо препятствие за богатството на тежко състоянието на един магнат от автомобилния сектор. Съоснователят, председател и главен изпълнителен директор на китайския производител на електрически превозни средства Xpeng - 45-годишният милиардер Хъ Ксяопенг обедня след като акциите на компанията претърпяха спад.

Състоянието на магната е 1,4 милиарда долара, след като богатството му спадна със 75% от пика си през 2021 г., според данни на Forbes, цитирани от Business Insider. Ксяопенг притежава 20,5% от акциите на Xpeng клас A към 31 декември 2022 г.

Въпреки стопяването на богатството му, той все още е 2048-ият най-богат човек в света и въпреки, че състоянието му е само една четвърт от богатството му от 5,5 милиарда долара през 2021 г., според Forbes.

Акциите на компанията претърпяха огромни колебания през тази година. Миналата седмица Xpeng публикува разочароващи печалби за първото тримесечие - приходите на компанията паднаха с 50% на годишна база година до 569 милиона долара.

Нетната загуба за първото тримесечие се увеличава до 2,34 милиарда юана от 1,7 милиарда юана преди година.

Спортният седан Xpeng P7 е бестселърът на компанията до момента, според доклад на Wired от началото на годината. Производителят на електромобили пусна първия си масово произведен модел G3 през 2018 г.

Разочароващите резултати на Xpeng дойдоха на фона на ценовата война в китайския електромобилен сектор, която започна Tesla.

Tesla започна ценова война в Китай, която заплашва някои производители на автомобили

Tesla започна ценова война в Китай, която заплашва някои производители на автомобили

Произведените автомобили на Tesla в Китай поевтиняха с до 14% от миналата година

Намалението на цената на Tesla с 30 000 юана в Китай разпали войната в сектора, особено за местните марки, според управляващ директор на консултантската компания Automotive Foresight.

Xpeng последва примера, но намаленията на цените не се харесаха на купувачите, които предпочитат да купуват автомобили, произведени от Tesla или BYD, защото за по-популярни, смята Уанг Ханянг, анализатор в 86 Research.

Неслучайно Китай е вторият по големина пазар на Tesla след САЩ и важен за американския производител на електромобили.

Но Xpeng все още има големи планове. Той представи нов електрически SUV през април и иска да се разширява агресивно в Европа, започвайки с Норвегия през декември 2020 г.

Съоснователят на Xpeng Браян Гу дори обяви през ноември 2021 г., че компанията иска да изпрати половината от превозните си средства до страни извън Китай.