Електронните разплащания са предпочитан вариант за 37% от българите при извършване на покупки, чиято стойност надхвърля 30 лв., в сравнение с 13%, които ги използват за покупки под тази стойност, показва проучване на Visa Европа за България за нагласите на българите към начините на плащане.
От анкетираните 45% отговарят, че биха избрали да плащат с карта, ако има наличен POS терминал в магазина и 48% са доволни, че не трябва да се съобразяват с това дали има банкомат в близост. Почти 20% биха се отказали да пазаруват от магазин, в който не могат да платят с карта.
Около две трети от потребителите (69%) използват дебитни карти при пазаруване най-вече заради удобството, което осигуряват. Навикът отново играе голяма роля - над 27% от потребителите са свикнали да плащат с дебитна карта за по-малки покупки. Скоростта (21%), наличието на средства при отсъствието на пари в брой (15%) и безопасността (15%) също се разпознават като предимства на електронните разплащания.
При избор на търговски обект, половината от българските потребители предпочитат да купуват хранителни продукти и стоки за дома от супермаркети. Пазаруването в малкия квартален магазин привлича около 13% от българите, 22% пазаруват във квартален магазин, които е част от верига, а само 1% казват, че предпочитат специализирани магазини за органични храни и стоки.
В София почти 60% от потребителите пазаруват своите ежедневни покупки в хипермаркети, докато средно 44% правят това в цялата страна. Тези магазини са по-предпочитани за мъжете - 54% от представителите на силния пол пазаруват в хипермаркет, в сравнение с българските жени - 47%.
Над една трета (37%) от българските потребители правят малки покупки всеки ден, докато покупки над 30 лв. се правят средно веднъж седмично (34%) или дори само веднъж или два пъти месечно (36%), показват резултатите от проучването.
Българите осъществяват малки покупки на различни места - квартален супермаркет от верига (28%), хипермаркети (26%), както и квартални магазини (26%), но когато става въпрос за покупки на стойност 30 лева и повече, над две трети (73%) от потребителите казват, че предпочитат да пазаруват в големите търговски вериги.