Тази седмица се очаква да бъдат финализирани преговорите с българо-португалския консорциум „Магистрала „Тракия" АД- концесионер на едноименната магистрала.

Резултатите ще бъдат включени в доклад, в който правителството ще представи няколко варианта за развитието на сделката с португалската страна.

Избягване формата на държавно гарантиране на концесията е основна цел в преговорите.

Зам. -министърът на регионалното развитие и благоустройството Савин Ковачев уточни, че в настоящия договор има няколко форми на държавно гарантиране, които са неприемливи за страната.

Друга възможност, която се коментира, е алтернативата България сама да реализира проекта за магистрала „Тракия".

Неотдавна няколко големи български компании, водени от фирма "Мостстрой" демонстрираха по трасето на магистралата възможности и капацитет.

Акционерите в българо-португалския консорциум са:

  • Автомагистрали" ЕАД, София, България(25%)
  • Техноекспортстой" ЕАД, София, България (24%)
  • MSF-Moniz da Maia, Serra & Fortunato-Empreiteiros, S.A.", Лисабон, Португалия(21%)
  • Lena Engenharia e Contruções, S.A.", Фатима, Португалия (15%).
„SOMAGUE Concessões e Serviços, S.A.", Синтра, Португалия. (собственост на SOMAGUE Group, от своя страна собственост на испанската Sacyr Vallehermoso.