Тази седмица се очаква да бъдат финализирани преговорите с българо-португалския консорциум „Магистрала „Тракия" АД- концесионер на едноименната магистрала.
Резултатите ще бъдат включени в доклад, в който правителството ще представи няколко варианта за развитието на сделката с португалската страна.
Избягване формата на държавно гарантиране на концесията е основна цел в преговорите.
Зам. -министърът на регионалното развитие и благоустройството Савин Ковачев уточни, че в настоящия договор има няколко форми на държавно гарантиране, които са неприемливи за страната.
Друга възможност, която се коментира, е алтернативата България сама да реализира проекта за магистрала „Тракия".
Неотдавна няколко големи български компании, водени от фирма "Мостстрой" демонстрираха по трасето на магистралата възможности и капацитет.
Акционерите в българо-португалския консорциум са:
- „Автомагистрали" ЕАД, София, България(25%)
- „Техноекспортстой" ЕАД, София, България (24%)
- „MSF-Moniz da Maia, Serra & Fortunato-Empreiteiros, S.A.", Лисабон, Португалия(21%)
- „Lena Engenharia e Contruções, S.A.", Фатима, Португалия (15%).
Gluh Petel
на 16.10.2006 в 11:43:02 #3Аз викам да се затвори пътя до морето, щото вече така и така ще се каца самолетно в Бургас, за какво ни е магистрала? Пък до другите градчета и паланки, нашите коли таман свикнаха с дупките, няма що нов път да им се прави, ще вземат да откажат, ако им е твърде гладко
Mitsubishi
на 16.10.2006 в 11:33:16 #2Хайде правете я тази магистрала ве! Поне до Стара Загора я направете пък до морето може и след 20 години!
US
на 16.10.2006 в 11:15:59 #1Ще е хубаво сделката да се публикува, за се види какви ги е вършил Симеончо, а и да се види как сега БСП иска да ги върши същите. Всички сте продажници гнусни. И при това евтини! Защо "Мосстрой" не вземе някоя португалска магистрала на концесия? Явно португалските политици са по-скъпи или законите им не позволяват такова своеволие.