Публикувайки новата си реклама за услугата Vivatel Traffic, третият GSM оператор нарушава Закона за защита на конкуренцията, сравнявайки в своя полза услуги, които са различни по свойства, характеристики и по качество, заявяват от Мобилтел.
Според тях като изопачава фактите в своята реклама, Vivatel съзнателно подвежда клиентите и уврежда доброто име и доверието към Мобилтел и предлаганите от компанията услуги.
Най-новата реклама на Vivatel Traffic прави сравнение между абонаментния план Vivatel Traffic на "БТК Мобайл" ЕООД, ценовия пакет DATA 1000 на „Мобилтел" ЕАД и ценовия пакет GPRS 250 на „Космо България Мобайл" ЕАД, като пропуска да отбележи няколко съществени разлики, правещи услугата на Мобилтел уникална.
Мобилтел предоставя на абонатите си възможност, в зависимост от крайното устройство, да ползват достъп до Интернет, освен чрез GSM мрежата, и чрез 3G мрежа и технологиите GPRS, EDGE, UMTS и HSDPA.
Това гарантира по-добро качество и значително по-висока скорост на пренос на данни.
Освен това, Мобилтел осигурява много по-голямо покритие при предоставяне на услугата.
Ценовият пакет на Мобилтел е свързан с ползване на карта за данни - Vodafone Mobile Connect Card (VMCC карта), която се предлага на пазара единствено от Мобилтел.
Това не е първият случай на подобна злоупотреба от страна на Vivatel, ето защо Мобилтел реши повече да не толерира подобно нелоялно поведение, се казва още в съобщението.
В него се отбелязва, че като най-малък мобилен оператор, за Vivatel е естествен стремежът да се опитва да използва популярността на пазарния лидер - Мобилтел, за да бъде забелязван.
Въпреки това, последните действия на Vivatel прекрачиха границите на коректността и лоялната конкуренция.